DERITA SAKIT


erm..... 


salam... arini aku tak pergi kerja.. sebab sakit kepala n perot teramat sangat..rasa mencucuk2 sampaikann menitis air mata.. nak jalan pun tak leh.. ntah lah makan apa jadi mcm ni.. tp rasa bukan sebab makan kot.. ntah lah.. buntu.. kemarin kat opis sampai takleh wat kerja..duk kat surau jerp.. sakitnye teramat sangat.. sampai naik pucat muka ni.. rmai suh balik tp tak palah..alang kat opis.. dari pagi sakit sampai kul 2... lepas makan ponstan dua biji yang shima kasi baru ok..ermm... ingat ke ok lah.. tp pagi2 tadi..terjaga sakit sangat rasa.. uwaa!~! apa lagi..text lah my boss... bgtahu m.c ..

ermm.. sbnrnya malas nak p klinik.. sebab doktor2 tu stupid! ntah mcm na lah meke leh jadi doktor.. tunggu  berjam2 ek eleh.. bile chat tak sampai 5 minit... apa kes.. ' awak takda apa2. jaga pemakanan..ni ubat tahan sakit ikut waktu makan. ' laa.. kalau aku tahu mcm ni..baik aku makan jer ubat yang aku ada tu... asal pergi mcm tu je jawapan..takdalah nak wat rawatan lanjutan.. scan ke perot aku ni.. apa ker.. takda.. nakaku ajar ker?? huhu.. marah2.. tp ni kisah ari tu n ari2 lepas lah... aku tak p lagi klinik ari ni.. tunggu adik amik malam kang.. ingat nak p petang tadi.. tp tertido..sebab makan ubat lah ni.. erm... 

ni malam ni kene p klinik gak..amik M.c aku malas nakp check up dah agak dah mende doktor ni akan ckp.. harap je m.c tu penting.. melayan wit aku nnt kene deduct without MC .. hehe..n mujur lah ni klinik Panel.. so tak lah kene bayar.. jadi doktor hang tak rawat betul2 pun takpalah..nk wat cenggana.. tp cube org yang bayar.. mahal kot.. tibe2 ko kata takda apa2.. isk.. doktor ni..

sebut pasal doktor...aku teringat dua cerita yang menyedihkan.. 1 berlaku pada adik aku dan satu lagi pada kawan aku... 

adik bongsu aku.. dia mnegidap angin pasang...  sbnrnya aku tak tahu apa angin pasang tu tp selalunya dak2 lelaki kene.. tp adik bongsu aku ni perempuan lah... lama gak lh.. kalau malam n ari ujan.. bengkak lah dekat ehem2 dia tu.. aiyarks.. sorry lah tercerita sikit.. just nak korang ati2.. ikut org dulu2. tak yah bedah2.. p je berurut.. tp ye lah.. zaman dah berteknologi kan.. nak taknak kene lah ikut..p lah hospital n setujulah di operate..

mengikut ckp doktor.. adik akan ditebuk di belah kiri.. sebab dia bengkak sebelah.. so ok lah... then bile tibe ari berkenaan.. mak bawak adik masuk wad.. dah nak masuk bilik bedah.. mak tinggalkan adik ngan doktor.. nak dijadikan cerita... doktor sengal n senget tu p tanya adik aku ni.. belah mana yang sakit..dan dengan selama dia p bulatkan bahagian belah kanan!!~ what!!~ huhu!!~ belah kanan.. then berlakulah pembedahan.. yang salah kat situ.. bile keluar mak terkejut asal nampak belah kanan yang terbalut2 seme.. mak pun tanya.. ermm.. alangkah terkejutnya bile doktor bagitahu tersalah bedah..mak ngamuk lah.. nengok muka adik dah pucat masih tak sedarkan diri.. mengamuk pun tak gune.. kang doktor tu bengang kan dia wat sambil lewa susah plak...

dengan perasaan sedih.. mak akur.. dua ari lepas tu mama wat balik adik..ermm... sedih nengok adik.. :( kini terpaksa tahan sakit yang sedia ada di belah kiri..dan sakit yang tersalah bedah di sebelah kanan... apa nak jadi ntah lah... pastu dua minggu lepas tu terpaksa bedah sekali lagi yang sakit tuh... :( 

kali ni tak salah lagi..alhamdullilah.. dah berjaya dibedah.. cume tulah.. dua kali adik dibedah.. sian beliau.. doktor kata takda efek apa2.. tapi siapa tahu..ea tak.. masa akan datang kita tak tahu... ko tahu apa doktor. buat kerja cuai! ciskek~!~ spoil my mood!...

now.. adik dah darjah 1.. hehe. umur baru 6 tahun..tp sebab dia lahir 1hb 1 dia kene masuk darjah satu skrg..  nengok dia pun makin sihat n nakal.. hehe.. Nur Aleeya Natasha .. along sayang aleeya.. along harap Aleeya sihat seadanya :) hehe buat ucapan plak.. :D ni lah kisah yang paling geram berkenaan ngan Doktor..huhu :D



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------




p/s : ni lah aleeya..dengan abg2 dia no 2 , 3 dan 5 :D




-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

baiklah...kisah no 2 berlaku pada dak college aku dulu.. erm.. yang ni lebih tragis..sampai dah tenat beliau.. mcm na lah doktor leh cuai... erm... nak citer panjang2 takut slah plak.. kisah nya lebih kurang mcm ni.. dia sakit perot..dha lama.. then doktor pun check2 n jadilah komfem lah seme setuju untuk beliau dibedah.. emm.. proses berlaku.. akhirnya selepas dibedah..... esokkan nyer jahitan yang dibedah tu terbuka dan telah dijangkiti kuman.. doktor tau pun setelah beliau makin teruk.. makin tenat n sakit.. check2 wah.. berlaku jangkitan kuman kat tempat jahitan yang terbuka tuh.. :(  bedah sekali lagi.. dan... beliau masih tidak sedarkan diri.. dah lama :(  kenapa doktor mcm tu?? kenapa... last dengar pasal dia.. dia tak leh bercakap.. dia hanya menulis pada kertas.. yang sedihnya.. kata ayah nya pada feeza (salah sorang kawan saya) - dia pernah menulis atas sekeping kertas... dia tulis... ' Ayah along nak mati dah ke ' huhu sedihnya :(  skrg sy tak pasti mcm na kesihatan belian.. saya harap nadzirah awak sihat seadanya :(

ermm.. tu lah dua kisah yang mana menunjukkan kecuaian doktor..maklum lah ramai sangat kan doktor pelatih yang bajek pro.. nilah jadinya..

ni kisah saya..belum lagi kisah anda... yang mana terpaksa ulang alik ke hospital untuk mendapatkan rawatan tetapi..... yang di beri hanyalah layanan tak sampai 5 minit.. :( susah kan.. kepada semua.. sabarlah.. ingat lah 1 perkara....

tidak ada org yang ingin ditimpa penyakit, meskipun demikian ternyata ada maksud tertentu daripada Allah swt atas penyakit yang diderita setiap hamba-hambanya......

bersabarlah wahai kawan2... ingatlah :

Barangsiapa di kehendakki oleh Allah s.w.t kebaikan baginya, maka dia ( diuji ) dengan 1 musibah ( HR.Bukhari )

p/s :banyak nyer typo.. isk is iskk.. teruk  malas nak betulkan..sorry

You Might Also Like

0 comments