Panduan Membeli-belah diatas talian

Membeli-belah dalam talian adalah satu aktiviti yang menyeronokkan. Secara peribadi, saya suka untuk melayari kedai-kedai yang berbeza dalam talian untuk melihat trend dan koleksi terkini. Semuanya dihujung jari.

Namun terdapat satu kelemahan dimana anda berminat untuk membeli-belah di atas talian tetapi anda pening dan runsing berkenaan dengan size. Jadi kerja nak kene pulang balik barangan tersebut jika size tidak sesuai dengan anda, tu pun kalau boleh pulang balik. 

Menentukan saiz sempurna dengan melihat imej pada skrin komputer boleh membuat membeli-belah dalam talian sedikit rumit. Mengetahui bagaimana untuk mengukur diri anda boleh menjadi bantuan yang besar dan ini yang hendak saya kongsikan kepada anda :

Cara yang paling mudah dan paling tepat untuk mendapatkan ukuran adalah dengan menggunakan pita pengukur lembut. Terdapat empat tempat di mana anda perlu untuk mengukur diri sendiri. Bust, pinggang, punggung dan inseam.


Mengukur 'bust' anda adalah mengukur di bawah tangan anda di bahagian sepenuhnya dada anda. Perlu berada di antara tiga puluh satu dan empat puluh dua inci Untuk memecahkan ia ke bawah tempat satu hujung pita pengukur di bahagian sepenuhnya dari payudara anda (di bawah ketiak) untuk mendapatkan ukuran yang betul. 


Mengukur pinggang anda adalah sangat jelas dan saya pasti anda akan tahu apa yang perlu dilakukan. Tetapi bagi mereka yang mungkin agak teragak-agak, bulatkan pinggang anda di atas butang perut anda dan di bawah tulang rusuk anda.

Seterusnya, balut di sekeliling diri dari pinggul ke pinggul dan ada anda telah mendapat ukuran pinggul anda. 

Untuk mengetahui inseam anda, mengukur bermula jahitan kelangkang dan berakhir di bahagian bawah kaki anda. Inseam anda akan dapat membantu anda membeli seluar yang sesuai dengan baik dan akan menentukan jika anda memerlukan 'tinggi' atau inseam 'biasa'. 

 Jangan lupa untuk anda memastikan apakah jenis bahan dan fabrik yang anda akan beli itu.  Saya harap tips ini akan membantu sebahagian daripada anda dan Happy Shopping!

You Might Also Like

0 comments