5 cara menjana traffik blog

Untuk menjana trafik blog tidaklah sesukar mana, tetapi ia boleh menjadi sukar jika anda tidak tahu di mana untuk memulakannya mcm saya.. hahaha.. puas baca n fahami tp tak dapat2 juga. Kali ni rasa mcm tips ni bagus so sy nak share dengan korang tentang tips ini. Berikut adalah 5 tip bagaimana untuk meningkatkan blog anda melalui enjin carian:


1. Tulis sekurang-kurangnya lima artikel utama atau "tiang". Satu artikel tiang adalah artikel tutorial gaya bertujuan untuk mengajar sesuatu penonton anda. Artikel yang sedang korang baca ini boleh dianggap artikel tiang kerana ia sangat praktikal dan baik "bagaimana-untuk" mempelajari sesuatu. Ini gaya artikel mempunyai rayuan jangka panjang, kekal semasa (ia tidak bergantung pada berita atau masa) dan menawarkan nilai sebenar. Kalau ada tiang yang lebih menarik, info yang bagus lagi lah bagusnye. hehe.. tutorial ni umum tau.. apa saja ilmu yang anda boleh untuk diajarkan kepada semua maka ia merupakan tiang bagi blog2 anda yang dianggap sebagai rumah.


2. Tulis satu blog post baru setiap hari minimum. Perkara yang penting di sini adalah untuk menunjukkan kepada pengunjung kali pertama bahawa blog anda dikemaskini sepanjang masa supaya mereka merasakan bahawa jika mereka datang kembali esok mereka mungkin akan mencari sesuatu yang baru. Ini menyebabkan mereka untuk bookmark laman web anda atau melanggan suapan blog anda. cheewah.... anda2 lagi :D hehe tp betul apa.. bermula anda post2 entry setiap hari lama lama anda akan nampak mana satu bahan n info apa yang dapat menarik pengunjung ke blog.. so dalam sebulan pasti akan ada dua tiga entry yang da boom... i'm sure.. hehe


3. Gunakan nama domain yang betul. Dalam usaha untuk orang-orang dengan mudah menyebarkan perkataan tentang blog anda, anda perlu nama domain mudah rememberable. tu pun kalau anda niat blogging secara serius la.

4. Mula mengulas mengenai blog lain. Salah satu cara terbaik untuk mencari jenis hak pembaca untuk blog anda adalah untuk mengulas mengenai blog orang lain. Kasi power2 sikit mesti akan jana traffik blog anda.


5. Menggalakkan komen pada blog anda sendiri. Salah satu cara yang paling berkuasa untuk meyakinkan seseorang untuk menjadi pembaca yang setia adalah untuk menunjukkan terdapat lain-lain pembaca setia sudah berikutan kerja anda. Jika mereka melihat orang yang mengulas mengenai blog anda maka mereka membuat kesimpulan bahawa kandungan anda mestilah baik kerana anda mempunyai pembaca supaya mereka perlu melekat di sekeliling dan lihat apa semua kekecohan itu. Namun kalau nak ada pengomen kene lah ada persoalan2 yang menarik baru syiiokk .

hehe sebenarnya banyak lagi yang boleh anda buat tuk menjana traffik anda.. cuma anda perlu rajin sedikit untuk mencari pelbgai info. Saya berharap semua tip akan menjadi bantuan yang besar dan ini benar-benar akan membuat hari yang cerah untuk anda bagi memulakan blog baru.

Jangan lupa baca artikel sebelum ni. Apa itu Blog?

Sekian ,

Regards

Nadea




You Might Also Like

5 comments