Cantiknya Dia Bertudung



Aku sangat gembira melihat remaja perempuan yang baru berjinak² dengan Islam dan nak belajar bertudung. Tak mengapa belajar sikit². Eloklah dari nothing kepada something. InsyaAllah lama² cantiklah tudungnya. Ada yang kata, bila berubah ni ramai yang hina, cerca dan kutuk macam bagus, etc. Bila berubah kepada kebaikan memanglah payah. Kena banyak sabar.

Tapi yang lebih aku terkilan ialah bila tengok "muslimat² suci" dahulunya dengan idealisme jubah, niqab, tudung labuh, bila berkahwin hilang identitinya yang diperjuangkan selama ini. Kadang² ustazah dan isteri para ustaz yang kononnya sama² jemaah pun hancur berkecai. Yang ni pulak from something kepada nothing. Aku semakin confuse bila perubahan ini berlaku selepas berkahwin. Sayang seribu kali sayang sebab kita pakai baju tiap² hari. Tiba² cara kita pakai tu tidak dapat meraih simpati Allah tapi mengundang kemurkaan Allah. 


Adakah ini semua disebabkan oleh:


1.pengaruh suami cap ayam

2.mengikut perubahan trend semasa

3.pengaruh ustazah pilihan

4.terlalu rigid dlm amalan

5.jemu

6.methodologi dakwah murahan

7.meraih simpati orang

8.tudung jenis kain murah shrinking bila dibasuh

9.sebab masa kecil tak puas pakai tudung kecil kanak² di pusat asuhan tunas islam.

10. ?????? 



Kena ingat bahawa dasar Islam tak pernah berubah walaupun zaman berubah. Aurat is aurat. Whatever you do and where ever you go, Islam tak boleh jadi liberalist, pluralist, sekularisit, takut jadi siplis pula.


100% copy from RileksCommunity

You Might Also Like

4 comments

  1. yg pnting, brubah dr yang baik kepada yg lbih baik. hari ini lbih baik drpd smlm. :)

    ReplyDelete
  2. lekai macam sydi suka wanita yg brtudung. and macam menyampah tngk pompuan yang tak tutup aurat dan tak bertudng."wanita bertudung lebih anggun daripada wanita tidak bertudung."cewahhh, hahah :d

    ReplyDelete
  3. benar tu.. nad pun harap nad berjaya kuatkan diri nad..supaya jadi insan solehah

    ReplyDelete