Kenapa aku sanggup buang nasi tu... teruknyenyer rasa :(

mesti korang pelik kan dengan tjuk entry kali ni.. uwaa!!~ tu lah.. aku pun t ak tahu kenapa aku sanggup wat mcm tuh.. mcm orang tak betul jerp... kenapa??? huhuuuuu!!~ ntah lah... aku tahu tindakan drastik tu sangat lah bodoh.... aku tak sempat nak berfikir.. sesaat lepas tu aku baru tersedar.. yang aku dah buang nasi tu...

mesti korang konfius kan... uwaa!!~ ye lah...aku citer.... jom nengok selanjutnya entry ni.. :(


menangis aku sambil tulis entry ni.. menyesall sangat.. :(


tau tak apa yang berlaku hari ni?? huhu!!~ sangat terukk..memenatkan dan.. ermm...

untuk pengetahuan korang aku cuti ari ni sebab banyak mende perli disetelkan ari ni.. claim untuk KWSP aku.. Claim untuk KWSP abah.. dan macam2...

aku bangun pagi.. selepas siap2 semua.. aku pun gerak turun dari umah n p amik abah... pastu kami  terus ke KWSP.. aku nak claim aku nyer yuran.. mcm2 dugaan sebab aku kehilangan slip bank in original..adooii.. ulang alik ke Bank Islam... ermm... ntah lah lepas ke tak aply pengeluaran KWSP ni...

aku buat kuar sebab setiap sem aku akan bayar gune wit KWSP aku... alhamdullilah..selama 4tahun aku bekerja.. dah banyak dah aku nyer KWSP.. boleh lah kaver semua yuran untuk setiap sem..

abah pun wat kuar jugak.. to untuk adik aku no 3.. dia balaja kat Kolej Penerbangan.. so kene setelkan semua yuran dia untuk setahun ke satu sem.. tak pasti lak..  so ayah kuarkan lah rm8k untuk kolej yodi.. pas setel semua.. abah drOpkan aku kat Kuantan Parade


sebenarnya selepas setel dengan KWSP aku ingat nak p klinik.. buat check up.. tp tak jadi.. tak jadi sebab tak cukup masa.. aku terpaksa p interview dengan sebuah company.. tp aku tak tahu kenapa.. dia taknak interviiew aku di office dia.. dia ajak aku interview di sebuah cafe...

aku pun pergi..katanya pukul 3.. tapi.. grrr... mang wat aku marah sangat.. tp takpa..aku jenis pendiam n diam jerp.. telan je semua tuh.. kul 4 dia tak datang lagi.. biar betul.. huhu!!~ aku pun jalan lah sorang2... (ada satu cerita bekernaan ngan jalan sorang2 tp nnt lah..tapi nn tlah citer..)

aku lapar sangat..aku pun beli lah kek n air.. tp aku tak selera plak makan kek tuh.. aku rasa mcm nak pengsan..perot pun kosong.. dah lah aku sampai berjam sebelum kul 2.. pastu skrg dah nak kul 6.. sebelum tu aku pun p lah tingkat 2 ke 3..lupa plak..ada sebuah kedai makan cina.. kat situ nasi dia best tp aku tak lah beli kat situ,,ada satu lagi kedai owner dia melayu.. masakan pun not bad..aku pun dengan slamba p situ n order nasi goreng paprik ayam pedas2.. hehe..dengan ais kosong..sebab dah beli dah air yOgurt strawberry black pearl.. heehe...tak buka lagi penutup dia.. hehe.. sementara aku ngah tunggu.. ada org kol suh turun skrg nak p sri affa..

aku pun mengelabah lah.. aku suh dia tapau.. so dia pun tapau a.k.a bungkus.., ehhe.. pas setel bayar2 semua. aku pun terus lah ke tempat bekernaan.. tp.. aku jalan2 laju2 n sampai je depan kompleks.. aku kol di abalik tanya dimana..aku terperanjat yang mana org tuh dah sampai n... aku pun....... tak tahu nak wat apa ngan bekalan aku ni.. takkan nak interview bawak nasi bungkus..uwaa!~ ni dah lah kerja best.. paling rendah rm1800 dalam tangan :( 

tibe2..... aku toleh ke kanan..toleh ke kiri.. toleh depan tp bukan belakang...aku ternampak lah sebuah tong sampah... dan dengan bodoh jer aku p ccampak nasi aku..pastu aku pun apa lagi jerit lah sikit.. isk isk isk.. apa yang aku dah buat ni.. aku buang lam tong sampah.. dengan air2. ermm.. :( kenapa aku buang nasi tuh.. uwaa!!~ dah lah best.. panas n berasap lagi.. :(

begitulah apa yang aku buat.. skrg ni aku sedeh... :(

kenapa lah aku buang nasi ni... uwaa!!~ bersalahnya...                
                                               

You Might Also Like

1 comments

  1. nad ni, membazir laa..haiiyaakk!(kungfu skali)..ekekkeke

    ReplyDelete