Perlu ker?

hai!!~ Assalamualaikum.. erm!!~ malam ni takleh tido plak..adess!!mungkin awal lagi kot... sebab selalu tido lewat.. ntah lah!~ rasa boring sangat!!~ memikirkan mcm2 yang perlu di tempuh dalam hidup nie!!` 

aku ingat baik aku conteng diari blog aku nie!~ ader gak pekdahnyer kan kan kan!!~ erkk!!~

ala!!~ takda org nak kata ea plak!!~ grrrr!!~ sedeh lah cenggini

----
----
----


aku lapa!~ itu lah yang bermain2 kat fikiran aku ni!!~ dah tiga ari tak sentuh nasi!~ aku rasa mcm dah mcm org Parkinson!!~ uwaa!!~ kenapa aku tak makan nasi!!~ sebab aku nak diet :(



perlu ker diet?? perlu ker?? uwaa!!~ perlulah!!~  jangan kata tak perlu!!~ tak larat lah mcm ni!!~ just minum air jerp!!` kenapa aku kejam sangat pada diri aku!!~ sebab aku nak kurus!!~ kurus mcm lidi!~ lidi?? erkk.. takdalah sampai mcm tuh!!~ :P

aku nak kurus sikit jep!!~ hehe!!~ sebulan tak makan nasi!!` insyaallah!!` pas ni kembali mcm biasa!!` you can do it nadea!!~ before ni pernah tak makan nasi 2 bulan!!` pergh!!` nangis2 sampai!!

 "mama!!~ long tak  tahan dah nie!!~ mcm na ni mama!!~ long lapar!!~
 makanan untuk diet ni tak sedap"

aku ingat lagi mama pesan.... 

"sabar lah... kalau lapa makan jerp... kalau nak teruskan long anggap je yang oat tu nasi  lemak ada ayam..sambal pedas!~ " 


uwaa!!~ mana boleh!!~ tak bleh bayang kan!!~ tp aku kene teruskan..akhirnya 8 kilo turun!!~ yes!!` maintain berat badan!!~ yiepiie!!~

baru2 ni borak ngan member2 BCR ... dia ckp lah dak2 zaman skrg ramai yang obes.. nad pun ckp lah nad nyer berat n tinggi!!~ pastu dia ckp berat badan nad berlebihan.. so nad kene turunkan lagi!!~ apeee!!~ apee!!~ Oh No!!~ :down !!~ :stress

dia kata kene turun dlm 7 kilo lagi baru maintain!!` 7 kilo?? grrr!!` mcm na ni!!~ sekilo pun susah!!~ so aku pun mulakanlah!! operasi!!` menguruskan badan!! tp!! baru ari ke tiga ni!!~ dah sangat tak tahan..

lapooooooooooooo!! grrrr!!~ adess!!~ so cara terbaik adalah tido?? 

tutup pasal berat badan!!~ bile aku pk kan balik... grrr susah2 ada aku p dapur goreng nasi kan..hahaha!!~ sbnrnya pada mata aku dah smart dah aku ni.. tp tulah.. kene terima pandangan org .. nak suh aku kurus... grrr.. ingat senang..sepak kang!!~ stress :P




You Might Also Like

3 comments

  1. samela.. nak diet..nampak pasar malam terus xjadi.. :(

    ReplyDelete
  2. Bagus2.. hihi... mlikn slim lah kembar syaf nie.. hahaha
    INGAT ANDA TELAH DI TAG

    http://syaf.frenzyfm.my/2011/06/bcr-kontest-kamilah-geng-bcr.html

    ReplyDelete
  3. uwa!!~ makin slim apa... makin boonceeet.. wkakka!!~ opss..selisih.. namo lah

    ReplyDelete