Muhasabah Cinta

Hari ni aku terbawa untuk menulis entri baru..tp kali ni aku dalam mood yang sedeh sangat... ntah lah... aku tak mampu nak tersenyum.. namun bila aku terlihat BCR.... aku leh tergelak sambil menitiskan air mata.. ntah lah..kadang2 aku malu dengan diriku ini..apa yang kuharapkan..apa yang ku nantikan sehinggakan setiap masa aku menangis... Namun aku cube sedaya upaya untuk bergembira dan alhamdullilah.. aku sedikit riang.. namun kegemburaan takkan berpanjangan... aku pasti akan sedeh kembali bila mengimbau kenangan yang lepas.. Aku kene tanam dalam diri aku... Cinta bukan semudah yang di anggap.. Alhamdullilah walau aku gagal dalam percintaan tp aku bersyukur.. aku tidak hilang segalanya.. Yang sakit hanya hati.. kesakitan ni pasti akan terubat... Antara cepat atau lambat sahaja....



Wahai... Pemilik nyawaku
Betapa lemah diriku ini
Berat ujian dari-Mu
Kupasrahkan semua pada-Mu

Tuhan... Baru ku sadar
Indah nikmat sehat itu
Tak pandai aku bersyukur
Kini kuharapkan cinta-Mu

Kata-kata cinta terucap indah
Mengalun berzikir di kidung doaku
Sakit yang kurasa biar jadi penawar dosaku
Butir-butir cinta air mataku
Teringat semua yang Kau beri untukku
Ampuni khilaf dan salah selama ini
Ya Illahi
Muhasabah cintaku

Tuhan... Kuatkan aku
Lindungiku dari putus asa
Jika ku harus mati
Pertemukan aku dengan-Mu

Aku teringat.... kisah kita.. aku percayakan kau..sebab aku pk kau terbaik.. aku respek sebab kau hormati maruah aku.. kau jaga batas pergaulan kita.. .... aku terima jodoh kita tak bersama.. aku tak tahu mana silapnya dan aku keliru.. Mungkin aku gembira dikala aku berada di blog.. aku gembira ngan teman2 di alam maya aku... tp kau tak tahu betapa sedehnya ati aku ni... di kala aku keseorangan.. apa yang aku rasa... takda sapa yang tahu.. aku disini sedeh bukan kerana ditinggalkan kau..tp aku terluka kerana kau khianati pekenalan kita.. kesetiaan aku... Aku tahu aku tak seperti wanita lain..wlau aku kadang2 tak pakai tudung..tp aku jaga diri aku...Aku tak pandang mana2 lelaki.aku tak hiraukan lelaki lain..aku focus..belajar..kerja.. hanya kau.. kerja dan belajar.. tp apa yang aku dapat???? kau tinggalkan aku tanpa sebab... 

Bukan aku tak pertahan kan hubungan ni..aku merayu..aku merayu untuk kau..Jangan pergi.. aku sayang.. sayang sangat..taknak kehilangan..tolong..jangan pergi..nnt aku kecewa!!~ aku taknak kecewa!!~ tapi kau langsung tak kesihan kan aku!!~ aku panggil nama kau!!` aku merayu lagi.. kol..sms.. tp kau tetap melangkah!!~ pergi dan terus menjauh.. kenapa???? kenapa buat aku mcm ni..apa salah aku?? apa?? adakah kerana jarak?? jarak ke yang menjauhkan kita?? ada apa pada jarak?? sepatutnya jarak tuh wat kita makin rapat... tp..kau.. :( Hari ni aku teringat kembali... sambil menitiskan air mata.. tapi aku tak kan merayu lagi..aku akan buang kau jauh2... begitu tegar kau lupakan aku.. begitu hebat kau sehinggakan leh berlalu mcm tuh saja.. Aku bersyukur.. sebab aku tak tewas.. aku berjaya..aku tak curang.. aku jujur dan setia ngan kau..

Takpalah.. aku akan cuba muhasabahkan diri ini.. Aku yakin..suatu masa aku pasti akan dapat cinta aku.. walaupun bukan skarang ia pasti akan tibe.. mungkin aku akan menjumpai cinta aku selepas kawen ke.. tul tak... Setiap orang pasti ada jodohnya... tak gune menangis kan..untuk insan yang tak menghargai kita.... :(

so skrg!!~ aku kene kuat..aku kene buang perasaan tuh..aku sedar..aku sakit selama ni sebab aku teringatkan kau.. aku sakit sebab jiwa aku kosong... bila aku sihat ari ni.. aku terasa jiwa aku tenang... Trima kasih Ya Allah swt.. kerana telah sedarkan aku dari kesakitan yang aku cipta sendiri... Kepada teman2 yang membaca ayat ni.. andai  ada tersalah ayat atau kata.. maaf..sebab semua ni lahir dari hati.... 

Assalamualaikum.... :(

You Might Also Like

9 comments

  1. Nelly suka sangat .bukan muhasabah cinta saja .
    muhasabah diri juga .

    ReplyDelete
  2. love this song too~!

    sabar lah ye, bnyk sgt hikmah yg kite x nmpk.. chaiyok~! :)

    one day u will find d best one only 4 u.. InsyaAllah..

    ReplyDelete
  3. Assalam Nad..
    sabar ye,ade insan terbaik untuk nad tu..:)

    ReplyDelete
  4. sbr k,nadea...mnsia ni x lri dri diuji... dugaan la yg byk mngajar kte erti ketabahn...sbr byk2,,doa n solat jgn sesekali tggl k..

    ReplyDelete
  5. jgn letak lagu yg takleh nk pause.. tak sempat org bace entry kita, dia dh pangkah blog kita.. :)

    kalo boleh jgn ade lagu, lg nice :D

    jom join bloglist meuz

    ReplyDelete
  6. oh mcm tu plak ea... adess.. okeyy :D

    ReplyDelete
  7. aik ?? camne ley same lagu kite... pape pun an nadea...law kegembiraan pasti ade kesedihan just sabar n yakin yang Allah sentiasa ade bersama ngan kita....

    ReplyDelete