Luahan Hati

it`s hurt......

jika..

saye dapat putar balik masa.

saye tak akan buat hati awak terluka.

memang saye akui silap saye.

manusia tak lari dari membuat kesilapan..


jika awak boleh baca isi hati saye.

mesti awak paham ape yang saye cuba nak sampaikan.

dah lame kite bersama.

memang susah saye nak lupakan memori bahagia kite..


jika awak beri saye peluang berjumpa dengan awak.

pasti ia menjadi satu hadiah yang sangat besar.

buat pengubat rindu hati saye..


jika..

masih ada ruang di dalam hati awak untuk saye.

saye janji tak akan mengulangi kesilapan yang sama.

apepun yang awak inginkan, cuba saye penuhi.

asalkan awak dapat maafkan diri ini..


jika awak masih ingat janji saye pada awak

pasti awak akan tunggu saye.

..


kalaulah ditakdirkan kite dijodohkan bersama.

saye lah orang yang paling bertuah kat dunia ni.

saye hanye mampu berdoa..


5 tahun awak!!~ 5 tahun kita knal..belajar bersama..dan kini kita masing2 bekerja...

namun sekelip mata...semuanya berakhir..


merayu?? pasti dah tak gune kan.. angkat fon sy pun awak tak mau..

mungkin awak tak mau dgr sy lagi..

kenapa awak buat tindakan mcm tuh...


saya yakin...kalau awak dgr sy.. pasti awak takkan tinggalkan sy..

tp awak tak mahu...awak takut dengan cinta awak..


takpalah...sy mengundur..walau sy betul2 sedeh..

awak tahu sy kan.. bila sy down..awak tahu kesannya..

tapi kali nie..sy nak kuat..sy nak jadi yg resional..sy taknak jadi sperti yg dulu...


cume sy perlukan kekuatan..dari sahabat dan teman2...


awak kata kita leh jadi kawan??? tiidakkk!!~ pergi!!~ kalau awak dah tak perlukan sy..awak pergiii!!~


pergi dari sy... usah perdulikan sy lagi..biarkan sy... dengan hidup saya..


pergilah kepada dia..insan yg awak kenal baru 2 bulan..insan yg awak akan syg..yg akan awak jadikan isteri..


padan muka saya!!~ padan muke saya!!~ padan muke saya!!~ awak leh gelakkan saya...

silakan... silakan!!~ raikan kegagalan saya..


saya kuat...insyaallah saya kuat... saya takkan menangis..saya takkan teresak!~ :( saya takkan menangis


walaupun dalam jiwa nie merontaa sangat!!~ tidakk!~ tidak nadea...


pandang kedepan..


ko kene ingat pesan mama nadea,,ingat.!!~


Mama pernah pesan, kalau nak jodoh yang baik,

setiap kali lepas solat, doa dan minta pada Allah supaya jodoh kita adalah yg terbaik dan dari kalangan yang baik-baik.

Kalau jodoh kita bukan orang yang baik sebelum kita bersama dia,

doa dan mohon pada Allah supaya dia akan berubah

menjadi baik dan lebih baik bila bersama dengan kita.

Jodoh tak kenal beza umur. Jodoh tak kenal paras rupa.

Jodoh itu ketentuan Allah. Jodoh itu kerja Allah. Jodoh itu anugerah dari Allah.

Siapa kita untuk menghalang dan mengkritik kerja Allah,

Yang Maha Berkuasa dan Maha menentukan atas sesuatu yang dikehendaki-Nya.



mungkin selepas ni..aku akan tunggu..insyaallah..suatu saat..jodohku akan tibe


korang takkan faham apa yang aku rasa..sebab kau takpernah rasa semua ni...

cinta pada kau!!~ semuanya plastik!!~

tp ingat!!~

Perlu kau ketahui bahwa Bunga tidak mekar dalam waktu semalam,

Kota Roma tidak dibangun dalam sehari,

Kehidupan dirajut dalam rahim selama sembilan bulan,

Cinta yang agung terus bertumbuh selama kehidupan.

Kebanyakan hal yang indah dalam hidup memerlukan waktu yang lama...

Dan penantian kita tidaklah sia-sia.

Walaupun menunggu memerlukankan banyak hal - iman, keberanian, dan pengharapan ..

aku yakin...penantian menjanjikan satu hal yang tidak dapat seorang pun bayangkan.

Pada akhirnya...

Tuhan dalam segala hikmat-Nya, meminta kita menunggu, karena alasan yang penting.

dan andaii... akhirnya juga jika dia tetap bukan untuk aku!!~ aku akur!!~ kerana!!~

Dia Bukan Milikku

You Might Also Like

8 comments