Luahan Hati

it`s hurt......

jika..

saye dapat putar balik masa.

saye tak akan buat hati awak terluka.

memang saye akui silap saye.

manusia tak lari dari membuat kesilapan..


jika awak boleh baca isi hati saye.

mesti awak paham ape yang saye cuba nak sampaikan.

dah lame kite bersama.

memang susah saye nak lupakan memori bahagia kite..


jika awak beri saye peluang berjumpa dengan awak.

pasti ia menjadi satu hadiah yang sangat besar.

buat pengubat rindu hati saye..


jika..

masih ada ruang di dalam hati awak untuk saye.

saye janji tak akan mengulangi kesilapan yang sama.

apepun yang awak inginkan, cuba saye penuhi.

asalkan awak dapat maafkan diri ini..


jika awak masih ingat janji saye pada awak

pasti awak akan tunggu saye.

..


kalaulah ditakdirkan kite dijodohkan bersama.

saye lah orang yang paling bertuah kat dunia ni.

saye hanye mampu berdoa..


5 tahun awak!!~ 5 tahun kita knal..belajar bersama..dan kini kita masing2 bekerja...

namun sekelip mata...semuanya berakhir..


merayu?? pasti dah tak gune kan.. angkat fon sy pun awak tak mau..

mungkin awak tak mau dgr sy lagi..

kenapa awak buat tindakan mcm tuh...


saya yakin...kalau awak dgr sy.. pasti awak takkan tinggalkan sy..

tp awak tak mahu...awak takut dengan cinta awak..


takpalah...sy mengundur..walau sy betul2 sedeh..

awak tahu sy kan.. bila sy down..awak tahu kesannya..

tapi kali nie..sy nak kuat..sy nak jadi yg resional..sy taknak jadi sperti yg dulu...


cume sy perlukan kekuatan..dari sahabat dan teman2...


awak kata kita leh jadi kawan??? tiidakkk!!~ pergi!!~ kalau awak dah tak perlukan sy..awak pergiii!!~


pergi dari sy... usah perdulikan sy lagi..biarkan sy... dengan hidup saya..


pergilah kepada dia..insan yg awak kenal baru 2 bulan..insan yg awak akan syg..yg akan awak jadikan isteri..


padan muka saya!!~ padan muke saya!!~ padan muke saya!!~ awak leh gelakkan saya...

silakan... silakan!!~ raikan kegagalan saya..


saya kuat...insyaallah saya kuat... saya takkan menangis..saya takkan teresak!~ :( saya takkan menangis


walaupun dalam jiwa nie merontaa sangat!!~ tidakk!~ tidak nadea...


pandang kedepan..


ko kene ingat pesan mama nadea,,ingat.!!~


Mama pernah pesan, kalau nak jodoh yang baik,

setiap kali lepas solat, doa dan minta pada Allah supaya jodoh kita adalah yg terbaik dan dari kalangan yang baik-baik.

Kalau jodoh kita bukan orang yang baik sebelum kita bersama dia,

doa dan mohon pada Allah supaya dia akan berubah

menjadi baik dan lebih baik bila bersama dengan kita.

Jodoh tak kenal beza umur. Jodoh tak kenal paras rupa.

Jodoh itu ketentuan Allah. Jodoh itu kerja Allah. Jodoh itu anugerah dari Allah.

Siapa kita untuk menghalang dan mengkritik kerja Allah,

Yang Maha Berkuasa dan Maha menentukan atas sesuatu yang dikehendaki-Nya.



mungkin selepas ni..aku akan tunggu..insyaallah..suatu saat..jodohku akan tibe


korang takkan faham apa yang aku rasa..sebab kau takpernah rasa semua ni...

cinta pada kau!!~ semuanya plastik!!~

tp ingat!!~

Perlu kau ketahui bahwa Bunga tidak mekar dalam waktu semalam,

Kota Roma tidak dibangun dalam sehari,

Kehidupan dirajut dalam rahim selama sembilan bulan,

Cinta yang agung terus bertumbuh selama kehidupan.

Kebanyakan hal yang indah dalam hidup memerlukan waktu yang lama...

Dan penantian kita tidaklah sia-sia.

Walaupun menunggu memerlukankan banyak hal - iman, keberanian, dan pengharapan ..

aku yakin...penantian menjanjikan satu hal yang tidak dapat seorang pun bayangkan.

Pada akhirnya...

Tuhan dalam segala hikmat-Nya, meminta kita menunggu, karena alasan yang penting.

dan andaii... akhirnya juga jika dia tetap bukan untuk aku!!~ aku akur!!~ kerana!!~

Dia Bukan Milikku

You Might Also Like

8 comments

  1. sabar nadea.. kuatkan ati..
    setiap apa yg berlaku ada hikmah dia..

    insyallah tuhan akan beri awk jodoh yg lebih indah.. yg lebih bahagia dr sebelumnya..

    ReplyDelete
  2. saba oke syg.. husna taw sumer tuh ade hikmah..

    ReplyDelete
  3. betul kata mama nadea tu..setiap kali lepas solat, jangan lupe berdoa untuk jodoh yang baik..insya-allah..sabar k? ;)

    ReplyDelete
  4. nadea jgn dirayu pd yg xsudi.
    believe that everything happened for a reason.
    there's someone out there for u.
    time will tell when u will find the right person.

    please. sbr ye.

    ni quote utk nadea:

    If you love someone, let them go.
    If they come back, it was meant to be.
    But if they don't, their love was never yours to begin with.

    ReplyDelete
  5. insyaallah boleh.. cume perlukan masa

    ReplyDelete
  6. kamu salah 1 shbt yg aku sayang dengan niat baik

    سْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِÙŠْـــــمِ

    Ya الله ,shbt saya yang membaca ini adalh shbt yg soleh,kuat,sabar, sayangilah dia serta kasihilah dia. bantu tingkatkan kehidupannya, mudahkan rezekinya,sehatkn bdnnya. Jika dia melangkah,slmtkanlah dia, mudahkan langkahnya .
    ........................................................................................................................Ø£َÙ…ِِÙŠْÙ† ÙŠَا رَبَّ العَالَÙ…ِينْ

    ReplyDelete
  7. meaning failed?
    takpe la nad, tabah okkk...

    nnti ko jumpa la tuhh.

    gal, let join the club. club single!! yeahaaa. hahaha.

    tabah okk, try jd cam aku. tp aku tak tabah. hahaha!

    ReplyDelete
  8. hehehe AI thanks...yaa!~ single is better

    ReplyDelete