Search This Blog

Thursday

Throwback

Bila melihat kesedihan ku.. sbagai seorang mak kdg2 beliau tidak tau bagaimana nak berkongsi mslh dengan anaknya..walaupun aku dengan mama selalu berterus terang tp aku tak nak hal yang sebegini remeh memusingkan kepalanya...

Selepas aku menamatkan diploma di kolej islam... aku terus dpt kerja di tempat aku pernah menjalani latihan pratikal... alhamdullilah... kerja disitu menjadikan aku seorang yang lebih berkeyakinan..

Aku seorang yang suka bekerja di pejabat.... aku nak jadi mcm kak diyah.  Workaholic person... sebelah malam aku habiskan masa didepan laptop.. dan disitu sebenarnya kehidupan aku...

Sehinggakan aku tersedar.  Zaman persekolahan aku hilang ditelan masa.... aku hampir menghilangkan zaman di kolej akibat leka dengan kehidupan di alam maya...

Syukur ada ayu..reen..dayah..aisyah yang kadang2 tarik aku kluar dari dunia maya tu..bercuti bersama mereka..itupun takkan selalu nak ditarikan..

............

Lima tahun berlalu... disebabkan aku tlalu taksub dengan krja dan online..aku mengidap young hypertension.. blood pressure slalu naik..selain mslh kerja mslh di alam maya pun merupakan penyumbang kpd pnyakit ni. Hahaha klakar bila fikir...

............

Mak cuba mndapatkan kerja yg lebih baik..alhamdullilah... gaji dan persekitaran tersangat lah berbeza...lebih tenang dan indah... bahagian agro.. disebabkan keadaan kat sana dalam kwsn tpencil selama dua tahun aku tak dpt nak online dengan baik... so syukur... aku dpt tido yg cukup...dan lbih sedar ttg keadaan sekeliling...

Tp aku tetap tiada kawan..baik dunia nyata ataupun maya... yg ada pakcik makcik yg aku bkerja sbagai peladang... bila ckp lebih difitnahnya kita.. diserangnya kita kononnye layan lelaki org dan mcm2...aku duduk je lah kat umah dan tgok tv... maka terminatlah aku pd kpop... hahaha 

...........

Disebabkan jarak jauh dr kawan2 .. aku terpisah dari kwn kolej..ada yg dh kawen..ada yg dh jd ibu dan lain2....

............

Masalah berlaku bila aku diberi pilihan kerana tmpat kerja ni nak ditutup akibat keadaan ladang yg tak ok..ldg sentiasa dilanda banjir dan mengakibatkan kerugian....

Pilihan 1. Tamatkan pkhidmatan dan Diberi pampasan....

Pilihan 2. Transfer ke ladang lain pilihan nya di chuping,perlis

Dlm masa sehari shja pilihan perlu dibuat.........

Arghhh...... buntu....