Pilihan benar atau salah

Puas aku memikir sepanjang hari..hasil perbincangan dengan family maka terhasillah beberapa keputusan..

Ya.. kita hanya merancang tapi Allah swt yg menentukannya...

Pilihan 1 aku rasakan lebih baik... kerana mengenangkan keadaan aku yg masih belum berteman...

Aku terfikir untuk keluar mcari kerja lain... pasti senang nak cari kerja sebab pengalaman aku dh banyak... mgkin senang nak bjumpa jodoh bila bekerja di kwsn bandar.. dengan pampasan yg diberikan aku boleh jadikan modal untuk mulakan kehidupan... bayar kereta..hutang bank. Yg selebihnya boleh guna... yes.. ini kputusan yg terbaik....

Ada yg tanya knp bukan pilihan kedua... kerja lah dlu sambil tu cari kerja lain..  eh taknak... degil...alasan dia bahaya kwsn tu tpencil... ramai lelaki tak secure... rumah staff pun bcampur... bahaya... buat tak selesa kat jauh nak berhenti susah pampasan takda semua takda...

Nilah yang aku bg kat org alasan bila org tanya......

Ya allah......... apabila waktu tu terjadi... apabila aku di bandar tinggal bersama family.. peritnya aku rasa..  mencari kerja amatlah susah... kehulu kehilir..persaingan amat sengit...

Duit makin lama makin sikit..  simpanan makin lama makin susut...bila bsama family makan minum barangan rumah perlu di ambil kira seisi keluarga ...

Tekanan bertambah apabila kerja masih belum dpt.... siang malam mngadap internet.. aply itu ini namun masih tiada rezeki.... bulan satu berlalu.. dua sudah berlalu..kini mac hampir berlalu...namun satu kerja pun aku tak dpt...

Hutang kereta dh tertunggak.. hutang bank interest bertambah.. mana nak bagi makan telefon lagi... duit minyak..ya allah takutnye mghadapi hari sbgai seorang pengganggur.. 

Mulalah timbul isu disalahkan knp pilihan kedua tak diambil...

Apabila didatangi sedara mara semua isu berbangkit... usia..jodoh..kerjaya...

Aku sedih ..... aku sentiasa berdoa agar dibukakan pintu rezeki... diampunkan dosa yg kulakukan...

........... 

You Might Also Like

0 comments