Review Filem - The Impossible

Hai.. aku baru saja berpeluang menonton filem The Impossible. Itu pun selepas aku tertarik melihat iklan di Astro berkenaan dengan filem ni. Aku langgan di Astro Best. hehe. Oklah tuleh nengok jugak kan..


Tanpa buang mata aku nak citer sikit pasal filem ni.. Overall citer ni mang best dan buat aku tersentuh sehingga menitiskan air mata. Aku dapat merasakan penderitaan yang cuba disampaikan kepada penonton melalui filem ini.


The impossible ni berkisarkan tentang pengalaman sebuah keluarga yang menghadapi detik-detik cemas semasa kejadian tsunami berlaku pada 2004 . 

Tsunami telah mengorbankan beratus-ratus ribu nyawa manusia , dan telah memusnahkan harta benda penduduk setempat . 

Diawal penceritaan cerita ini , kita dapat lihat keluarga Benneth bercuti sehari sebelum perayaan krimas di Khao Lak , Thailand . 

Pada awalnya semuanya dirancang seperti biasa , tetapi sehari selepas mereka menyambut krimas , ada perkara yang telah menjadikan percutiaan mereka itu sebagai percutiaan yang menggerikan yang mana Tsunami telah melanda di kawasan yang mereka sedang bercuti . 



Detik-detik sebelum tsunami dapat dirasa apabila angin menjadi kuat dengan tiba-tiba , sekawan burung berterbangan melarikan diri dan gegaran kuat seperti gegaran gempa bumi . 

Henry benneth ( Ayah ) Lucas , dan dua adik lelakinya sedang bermandi-manda didalam kolam sambil bermain bola air , akan tetapi bola itu telah tertendang keluar kolam dan terus ditiup angin. Merek dapat merasakan bahawa pokok kelapa yang berhadapan dengan laut tumbang secara bergilir-gilir dan itu menandakan bahawa gemlombang tsunami yang pertama sedang berlaku dan menghampiri hotel yang diduduki oleh keluarga benneth . 

Ombak tsunami itu menyerang mereka dengan sekilap mata tanpa mereka dapat memikirkan apa-apa . 

Hasil kejadian itu , keadaan menjadi kelam-kabut semua sedang menyelamatkan diri , Maria ( ibu lucas ) dan lucas dapat ditemukan dan dapat berpaut pada sebatang pokok kelapa yang tumbang . Gelombang kedua tsunami telah mencederakan kaki serta dada maria kerana tertusuk oleh serpihan batang kayu , dan sebagai seorang doktor maria sedar bahawa lukanya itu adalah parah , tetapi dia tetap tekad untuk menyakinkan anaknya lucas bahawa dia berada dalam keadaaan yang baik . 

Dimanakah ayah dan adik beradik lelaki lucas yang lain ? Adakah mereka selamat atau telah menjadi korban tsunami ? Semua persoalan ini anda akan dapat jawapannya jika anda menonton filem ini dan andai dapat merasakan bagaimana sedihnya perasaan mangsa mangsa tsunami tersebut.

The Impossible Full Movie Free Download HD Screenshots No.1

The Impossible Full Movie Free Download HD Direct Link

The Impossible Full Movie Free Download Single Resumable Link

The Impossible Full Movie Free Download Best Quality BRRip



You Might Also Like

1 comments

  1. Singgah dan follow . hrp follow back :)

    http://inikisahsaya99.blogspot.com/

    ReplyDelete