Dolphin menyerang budak 8 tahun


Dolphin Bites 8-Year-Old Girl at Sea World

Memberi makan ikan lumba~lumba di Sea World adalah impian yang menjadi kenyataan bagi kanak~kanak berusia 8 tahun iaitu Jillian Thomas, namun keadaan menjadi lebih buruk apabila beliau di gigit oleh mamalia marin itu dan hampir diseret ke dalam air.

Ibu Jillian mengambil video berkenaan dan beliau mengatakan  ikan lumba~lumba adalah haiwan kegemaran beliau, namun disebabkan kesilapan kecil yang dilakukan apabila mengangkat plat kecil makanan ikan lumba~lumba dan menyebabkan ikan lumba berkenaan tidak sabar untuk menyambar makanan berkenaan lalu mengigit lengan mangsa dan hampir mengheretnya ke dalam air.

Apabila berlaku perkara seperti ini, ibu bapa semestinya akan menunding jari kepada pihak pekerja Sea World yang katanya "trivialized the attack". Buat masa ini masih tidak ada perancangan bagi keluarga tersebut untuk menyaman Sea World, namun mereka mendesak taman tersebut untuk meningkatkan had umur bagi kanak~kanak yang dibenarkan untuk memberi makanan kepada haiwan.

p/s : huhu... seram jugak ikan lumba2 ni..rakus sangat.. adess... tp tu la.. sepatutnya semua pihak perlu menjaga keselamatan masing2.. sebab kita tak tahu apa yang bakal menduga kita kelak.. mujur tak da apa2..


sumber : Berita

You Might Also Like

0 comments