Opera Van Java



Hai... Hola.. :) amboii.. tak kasi salam tetibe hola2 holi2 gitu.. wokeh.. apa khabar sih kalian.. Hari ahad cengini selalunya nad abiskan masa nonton aja.. sambil2 online n ngemas2.. Macam biasa siaran Astro Pelangi dan Bintang jadi idaman hati.. hehe..

So tadi duduk saja nengok lah citer Opera Van Java.. best tau citer ni.. mungkin yang tak meminati akan tak suka lah sebab cite ni best kalau org minat aja.. emangnye cite ni sangat lucu tau ngak..

Lihat para penghiburnya....
Desta - Profil Pemain OVJ
Desta

NUNUNG | Profil Pemain OVJ
Nunung

ANDRE TAULANY | Profil Pemain OVJ
Andre
PARTO PATRIO | Profil Pemain OVJ
Parto





SULE | Profil Pemain OVJ
Sule












Azis Gagap | Profil Pemain OVJ
Azis


Opera Van Java (disingkat OVJ) adalah acara komedi di stesen televisyen Indonesia, Trans 7. Idea acaranya adalah pertunjukan wayang orang versi moden. Di OVJ, pelakon dan pelakon yang mengisi acara diberi aba-aba untuk berimprovisasi tanpa menghafal naskah sebelumnya, dengan panduan seorang dalang. Para "wayang" dilakonkan oleh beberapa pelawak, seperti Nunung, Azis Gagap, Andre taulany, Sule, dan Dalang dimainkan Parto Patrio. Ada pula para pemain muzik tradisional lengkap dengan alat musik khas Jawa dan sinden yang menyanyikan lagu pop. Bintang tetamu juga kerap dipaparkan pada tiap episodenya. Lakon-lakon yang dimainkan biasanya tentang cerita rakyat Malaysia yang diubahsuai, cerita tentang kerjaya seseorang yang terkenal, cerita rekaan, cerita hantu, cerita dari negara lain, atau cerita dari hal-hal yang sedang popular.keunikan OVJ adalah lawakan dilakukan dengan improvisasi dan bergantung panduan dalang, namun selalu berantakan kerana para pelawak pasti melencong dari garis besar yang dibacakan dalang. Kalau sudah seperti itu, sang dalang sendiri akan turun tangan dengan perasaan kesal kerana diabaikan. Ia akhirnya ikut naik ke pentas dan mengawasi cerita, seringkali ikut campur atau bahkan malah dipermainkan.


Cube lah nonton.. mesti gelak terkekek kekek.. tp kalau tak faham bahasanya cubelah cari yang ada bahasa.. Ni web yang ada banyak sedutan2 OVJ ini.. Selamat berhibur.. just perkongsian cerita dikala kelapangan :)


You Might Also Like

1 comments