Hati kecewa mengenangkan Malaysian Cyber Conference

Cover photo

Malaysian Cyber Conference atau lebih dikenali MCC adalah sebuah badan NGO yang sentiasa mengadakan 1 persidangan mengenai dunia siber kepada rakyat Malaysia .Tujuan program ini diadakan adalah untuk memberi kesedaran dan pendedahan kepada semua rakyat Malaysia terutamanya golongan Belia Malaysia tentang keselematan di dalam dunia siber.

Dengan program yang dianjurkan ini , diharap dapat membantu dan memberi kesedaran kepada golongan Belia kebaikan dan keburukan aktiviti pengodaman. Objektif kami adalah memberi kesedaran kepada golongan Belia Malaysia tentang pentingnya pengunaan dalam dunia siber ini sambil menerangkan kaedah – kaedah serangan pengodam terhadap laman sesawang yang sedia ada.

Dengan adanya program seperti ini , kita mungkin mampu untuk manarik lebih ramai lagi para belia bergiat aktif dalam dunia siber ini. Secara tidak lansung mereka boleh mempraktikkan baik buruk sesuatu aktiviti yang dilakukan dalam dunia siber ini. Ini juga dapat melahirkan golongan belia yang celik IT pada masa akan datang.

Dengan program yang dianjurkan ini , diharap dapat membantu dan memberi kesedaran kepada golongan Belia kebaikan dan keburukan aktiviti pengodaman. Objektif kami adalah memberi kesedaran kepada golongan Belia Malaysia tentang pentingnya pengunaan dalam dunia siber ini sambil menerangkan kaedah – kaedah serangan pengodam terhadap laman sesawang yang sedia ada. 
Dengan adanya program seperti ini , kita mungkin mampu untuk manarik lebih ramai lagi para belia bergiat aktif dalam dunia siber ini. Secara tidak lansung mereka boleh mempraktikkan baik buruk sesuatu aktiviti yang dilakukan dalam dunia siber ini. Ini juga dapat melahirkan golongan belia yang celik IT pada masa akan datang.

ermm.... MCC dah lama planning nak join.. sebab ni lah masanya nad dapat jumpa kawan2 yang nad dah spend masa ngan mereka 2 tahun dan mungkin lebih.. bayangkanlah.. beberapa minggu sebelum majlis nad dah tak berapa sihat.. so sehinggalah ari ni kesihatan masih tak oke..

nad kerap pening kepala berterusan.. melampaui kadang2.. erm.. :(

bila nad check..sebenarnya doc kata nad perlukan rehat.. mang mak n ayah tak izinkan lah nad p.. patut lah selama ni aku pening kepala bagai nak rak.. :(

sebenarnya aku mengalami  tekanan darah tinggi yang amat tinggi... bayangkan aku semasa di check..aku dah 180 lebih.. aku terkejut.. dia kata sepatutnya aku kene tahan wad..tp sebab aku muda lagi dia suh aku balik rehat.. sampai aku dapat rendahkan tekanan darah ni..

dia check itu ini sebab nad kata selalu sakit kt bahagian seluruh perot..last2 dia kata nad mungkin dah terkena penyakit buah pinggang..teruk atau tak..nad kene jumpe pakar 10 hari dari tarikh 8.5.2012 aritu...

nauzubillah ;( nad takmo lah penyakit2 ni.. ;( musnah masa depan nad nnt.. sebab tu lah mak n ayah lagi tk izinkan nad p.. dan nad pun faham..bahaya darah tinggi ni..kalau tinggi sangat..bayangkan perjalanan kuantan ke perak..kalau panas2 mesti tekanan naik lagi..kalau tibe2 pitam?? huhu..

entahlah..nad tahu semua yang berlaku ni ..adalah kesilapan nad.. nad tak pandai nak manage diri nad.. jadual idup nad..sebab tu nad jadi mcm ni..

korang bayangkan..siang nad kerja.. 8.00 hingga 6.00 balik nad online..kadang2 sampai lewat malam..mcm2 nad buat bila nad online..sampai makan pun tak menentu..air pun kurang minum.. tu jadi mcm ni.. :((

tdo tak pernah ckup sometimes tu tak tdo langsung.. ;(( tambah2 bila nak blaja sesuatu perkara baru.. :((

mcm na lah leh kena darah tinggi..ingat org tua n org obesiti jer ;(

nadea... nadea.. aku tak sepatutnya mcm ni.. bayangkan lah..lappy aku dah dua kali rosak.. tau overheat.. tp aku ???? tak reti bahasa..now bila dah jadi mcm ni.. nak wat mcmna.. but still degil..

entah lah...

arini aku jadi makin pening..gile kepala aku mcm nak pecah..aku tahu mesti darah aku naik lagi.. jangan lah sampai 200 atau meletop sebab semalam aku cek dah 190 lebih.. tp aku dah banyak minum air masak.sampai muntah2.. aku pun pepagi tadi dah p joging. kasi active sikit.. tp tu lah.. sakit plak dalam perot aku.. :(

ari ni aku jadi tak menentu..Aku cube je rileks.. tp aku ni mang mcm ni..suka memikir.. dem. tak patut aku mcm ni..be pro nad.. be rasional.. aish..

tadi panji kol... dia tanya asal nad tak p semua.. aku plak p kol bayam..dapat cakap ngan member2 aku yang lain.. afnum, ejoy, prince ... pastu mimi,fruit n ramai lagi..

hampir separuh member2 baik aku pergi.. silap2 lebih. :(( kecewa.. korang bayangkan.. lebih setahun kenal.. janji nak jumpe then ko tak leh p. :(

yes.. mungkin ada hikmah.. trimalah.. tp tu la.. sedih tak leh nak atasi.. dok nengok status feed kt fb.. lagi lah rasa sadis.. erm..

paperpun aku bersyukur.. meke memahami keadaan aku.. dan hehe..meke pun banyak doakan n harap aku sabar n jangan pk bukan2.. aku harap meke kasi lah aku join event meke..melalui skype ke aku leh nengok. kan kan.. yeay@! hopefully

aku bukan apa..aku tringin..tringin sangat...

semalam ramai kawan2 pm aku..termasuk abg adi.. dia pun ckp sabarlah.. mungkin ada hikmah.trima kasih.. kepada dboyz n bayam yang banyak kasi motivation.. thanks..

kepada mimi sorry tak dapat join n mimi terpaksa p sorang2..

erm.. takpala..kepala aku dah nak meletop jap lagi kene makan ubat.. dan aku kene rehat lagi.. arini saja aku dah makan peria yang kecik2 tu.. suh okeykan darah aku :(

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa... pahit.. :(( tak larat tp aku paksa gak.. minum plak air akar kayu .?? mang buasir mcm ni.,

aku harap sangat jangan lah tekanan darah aku makin naik :( aku ni takleh nak jalan jauh2.. solat pun kene duduk je..sebab takleh nak rukuk  sangat n diri lama2 dia rasa nak pengsan :((

nampak sihat tp rupanya tekanan darah tinggi ni pembunuh senyap :(

mulai skrg nad kene dgr nasihat kawan2.. ubah diri.. disiplinkan diri..insyaallah.. aku akan cube :)

/me harap event ni akan berjalan ngan jaya nya!~ :D Go Go GO MCC :)

= end = tdo sat

You Might Also Like

10 comments

  1. mimi jgn sllu makan bnda masin..kurang kan garam... bykkan minum air kosong.. pastu lpasni rajin2 jaga diri... makan pun ikt masa...jgn makan daging sllu sgt..ngeee

    ReplyDelete
  2. Dinda : hehe... mimi ea.. insyaallah.. nad akan jaga semua.. jadual pemakanan...pemakanan..n dahbanyak minum air kosong.sebab wisau buah pinggang teruk..taknak sampai kene cuci buah pinggang plak

    ReplyDelete
  3. Zwan doakan smoga Nad cepat sembuh ye..

    ReplyDelete
  4. sydi pon doakan semoga nad sihat selalu. mudah-mudah tekanan drh tinggi nad brkurngn.amin ^_*

    ReplyDelete
  5. sedih baca entry nad ni..rasa nk menitis airmata..emm..sabar byk2 ea..kami doakan nad cepat2 sembuh..nnt next event,bayam doakan nad dapat join..insyallah..

    ReplyDelete
  6. InshaAllah, kuatkan semangat...yes! disiplinkan diri tu penting. Even payah tapi buat sedikit demi sedikit. Amalkan tiap hari gaya hidup yang sihat tu! :) Doa dan tawakal yah! Semoga Nad cepat sembuh, amin! :)

    ReplyDelete
  7. moga cepat sembuh akak..hehe

    ReplyDelete
  8. bykkn berehat..kurangkan aktiviti yg meletihkan...jgn byk berfikir bende berat2...berblogging dgn hati yg ceria...klo penat...tutup..nnti2 sambung...doakan nadea cepat sembuh yer...

    ReplyDelete
  9. alaa relax nad..nnt da ag join lak na

    ReplyDelete