kenapa perempuan kene blaja masak

huhu! 11/1/12 - ari yang mcm biasa.. tak best!` semalam aku tak p office.. ada lah sebab nye..malas nak story.. wkwkkw... so ari ni pergi mcm biasalah.. di office aku mang giler sibuk..cume bila stress curik2 masa lah online kejap... gune enset jerp.. enset cikai.. nyesal plak aku beli enset ni. haish.. gedabak besornya.. nilah bile kehendak melebihi keperluan.. ntah apa2.. now usung lah kemana enset ni!~ grr... 

kadang nak jerp rasa buang ke laut.. Ops.. takdalah sampai nak buang.. ingat nak je jual kat mudah.com ke lelong ke mana ke.. nnt senang... beli enset biasa.. nokia cokia tu pun dah best gile!~ aiish!!~ 


ni lh enset yang aku beli.. haissh!!~ tapi gune je lah sampai rosak... emmm :(


keadaan kat office ari2 mcm ni.. ermm :(  tp sempat lagi pekena mamee 


aiishh!!~ ari2 mcm nie.. bukak cek.. bukak cek..bukak cekk!~ :(


---
---

bila aku pk balik.. mak aihh dah lima tahun aku bekerja selepas tamat belajar diploma dulu.. ermm.. dari satu tahap ke satu tahap..  seyesly aku nak kan perubahan.. aku nak cari kerja lain.. ya allah :( mcm na ni.. kenapa masih takda kerja lain yang memanggil ku.. yang menawarkan gaji lebih baik.. kalau ada pun kurang dari yang ni.. bukan setakat gaji..kerja pun tak berbaloi.. 

ermmm... selagi tak dapat kerja yang ok dari yang ni..mang tidak lah aku berhenti..

---
---

walau bagaimanapun aku sedar kewujudan aku masih diperlukan di company tuh... aku takda masalah dengan semua orang.. yang masalahnya adalah dengan diriku sendiri...

entahlah.... moga diberi kesabaran :)

----------------------

bila aku pk balik....  aku terlibat dalam dunia maya ni semua selepas aku clash dengan some1.. sampai le ni aku tak pulih2 dari dunia online ni. kadang2 aku rasa mcm apa kene ngan aku ni..

tapi kadang2 aku rasa best gak mcm nie.. cume tu lah .. aku ni makin dewasa. aku kene cepat sedarkan diri aku dari semua nie.. entah lah..

------------

dengan kesihatan aku yang makin teruk.. asik sakit jerp..geram gak rasa.. haishh!~ :( 

-----------

tapi satu yang baiknya..aku dah minat memasak!! ~ hehe.. wah. aku dah cube memasak mcm2..
ni semua sebab aku dah tak leh makan diluar..

kalau makan kat luar mulalah..sakit perot lah..sakit kepala lah.. mcm2..

aku kene masak sendiri.. tp tulah.. hhahaha!~ lawak pun ada..

----
----

aku ni duk rumah sewa sorang2.. gile weii!~ aku bosan.. n kadang2 takut.. tu yang aku spend masa online.

----
----

ari sabtu ari tu aku bosan.. so aku p beli lauk.. aku beli apa jerp.. udang n ayam..

--- 
kebetulan kat umah ada lah bahan2 lain .. aku pun apa lagi.. masak lah.. ikut citarasa sendiri..
sedap ke tak.. peduli hapa.. makan jer lah..ea tak..

wkkwkwkw :P
-------------------------------

gune sos ni jerp campur barang2 lain.. tumis 


hahahaha.. :D


ni masa ngah rebus pasta :D


readyy to eat :S sambil online.. :D

--------------------------------------------------------------------------------------------

pic kat bawah ni.. ari ahad.. aku masak kari. wkwkkww.. 
snap yang dalam piyok jerp.
sebab..pas masak ni..aku tak makan pun lagi.. 
aku makan tengah malam..wkwkw..
sebab..ntah.. tak selera plak.. tp aku mcm biasalah.. 
kalau masak kari..mesti cicah ngan roti jerp :D



^--- dalam ni aku isi udang ngan ayam.. wkwkkwkw :F
berbaloi2 makan sesorang :D

simpan elok2..dalam peti ais.. buat makan sampai ari isnin.. 
wokey lah tu :D

------------------------------------------------------------------------------------
 bangun pagi2 tadi 11/1/2012 .. ari ni lah.. pas setel solat seme.. 
rasa mcm ada waktu..bukak peti nengok ada mende ni..

so apa lagi..nampak mee kuning.. masak lah..



amik udang n ayam sikit.. tumis lah.. ngah tumis2 dah nak siap.. rasa lah mee tuh..

humang aii!!~  gile pedas.. 
aku bergegas amik air ..

aku mundar mandir pk mcm na nak setelkan rasa pedas tu..

eerm.. nak tak nak aku isi lah kicap..

pedas lagi.. lol!~  mcm na ni..
aku tambah air.. aku tak isi sos cili sebab aku tak suke..

----

takpa2.. cool.. aku pun isi kicap sampai lah.. nyummy :)

sedap baunya..pedas pun tak lah sangat.. tp kan..
kwkwkwkkwkwkw :P

ni lah hasilnya..aku bawak bekal ke office :D

--------------------------------------------------------------------------

 wkkwkw.. gile , itam legam.. tak nampak mana ayam..mana udang.. mee jer.. walau pun

hitam.. tapi rasa dia.. mang mantop.. wkwkkwkw..

teman2 ku rasa dia kata best..wlau pada dasarnya mula2 kene gelak..

adooii.. nadea.. apa nie.. wkwkkw :D

tapi mee aku reti masak..cume ni sebab pedas je kan.. aishh!!~ :) telah je lah :D

--------------------------------------------------------------------

so ari ni..aku makan mee je lah.. balik tadi mcm lapar plak.. aku masak nasi..
masa se pot jerp.. boleh lah.. tuk aku sorang :) 

esok leh masak nasi goreng..

aku pk2 nak masak apa.. simple n cepat..ha!!`

alu pun amik udang n isi ayam tu sikit.. aku campak je seme ni

kunyit
--
garam
--
serbuk kari
--
sesudu lada kering yang di blande


gaul2 panaskan minyak n sheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeyy!~ goreng
-----------------------------------------
hasilnye!~ tada :D

okey lah tu kan.. makanan orang bujang :D
---
---

nnt aku blaja masak lagi :)

korang yang baca ni jangan gelak tau :(

-------------------------------------


paperpun.. aku rasa mcm nak makan mende alah nie jerp
yang aku pernah buat ari tu.. dia mcm biskut batik.. batik ke apa yang coklat tu.
tapi bertemakan keju :D

simple je barang2 :)

-----------------------
-----------------
---------
----
-





hasilnya sesuatu yang melazatkan :D
-------
-------------------------------------------

pada sapa nak resipi kek ni :)

Bahan2: (Saiz 9x9)
A:
2 bungkus biskut marie perisa coklat-lebih kurang 600 g (ryo guna jenama LEE)
500 ml susu segar,dipanaskan

B:
500 g cheese cream (Philadelpia/Tartura)
10 ml susu segar
1/2 cawan gula halus

Caranya :

Satukan cheese dan gula halus,pukul sebati

Masukkan susu segar sedikit demi sedikit,jangan sampai adunan terlalu cair


Pukul lagi hingga kembang dan sebati,ketepikan

Sediakan bekas yang di alaskan terlebih dahulu dengan plastik/kertas minyak/baking paper.
Panaskan susu segar,padamkan api.

Ambil sekeping2 biskut dan celup ke dalam susu (suam2 panas)..terus susun dalam bekas..


(Celup 1 saat je taw)


Pastu sapukan adunanan cheese di atasnya,ratakan

Ulang proses melapis biskut,kemudian sapukan lagi adunan cheese tadi

Ulang proses melapis hingga habis,biarkan lapisan cheese di atas sebagai lapisan terakhir.

Kemudian,kisar baki biskut yang ada,taburkan dengan cara menapis serbuk biskut tu dia atas lapisan cheese.

(Kalau pakai jenama LEE,boleh ramas2kan je dalam penapis tu..jadi serbuk lah ia..)

Tekan2 sikit permukaan tu..masukan dalam peti sejuk,biarkan selama 6 jam sebelum dipotong

-------------------------
kesimpulannya: 

seperti tajuk diatas :)

kenapa perempuan kene blaja masak :)

jawapan 1 jerp.. kalau tak belajar dari skrg..sikit demi sikit...

jangan menyesal nnt kalau  kene kutuk ngan orang :D

---------------------------------------------------------



You Might Also Like

11 comments

  1. pinky : nak rasa mee itam tu ker?

    ReplyDelete
  2. Nad... apo tuhh? mee hitam tuh? :p
    sy nak cheese cake tuhhhh nyum nyum

    ReplyDelete
  3. meeee x cantik color.. wkwkkww... hantar sikit kek batik tuh :D

    ReplyDelete
  4. fruit : mang lah tak cantik kaler.. terlebih kicap... wkwkwk.. rasa dia humang aihh..

    ReplyDelete
  5. sheena : wkwkkwkwkw mee silap masak..

    ReplyDelete
  6. klu pandai mask kan bagush,. nak mkn ape pon sonang

    ReplyDelete
  7. mak aihh...lawa sgt mouse dia..
    npe smpai bogel nmpk aurat mouse tu?
    ekekekeke

    dikatakan gelak mcm ni---->wkwkwkwkwk
    adalah trend masa kini..ea ke?ekekeke

    ReplyDelete
  8. ye la..kawen senang la nnt..hehe

    ReplyDelete
  9. kenapa senduk kari tuhh ada tanda harga.?hahha :P (kidding jerkk) tapi tengok kek batik tuh macm sedap.meh post sikit.tengok mee macam sedap gak.hahahha:P

    ReplyDelete
  10. gelak2 tengok mi itam tu..hehe good job !

    ReplyDelete