Kisah Fifi dan Ijal

haii!!~  assalam... ari ni ari amat menyedihkan bagi aku.. sangat2 sedeh..kenapa?? sebab aku meletakkan diri aku ditempat seorang insan yang menjadi mangsa cinta!!~ hamba cinta.. semoga kisah ini leh sedar n ingatkan cinta..ada kalanya cinta itu membahagiakan..tp kadang2 cinta itu bisa memusnahkan diri...



sebelum korang baca entry ni.. korang pasang lah lagu ni..sebab lagu ni lah... umah sewa kami jadi tempat yang paling dramatik n tragis.. oh no!~ hate this feeling...









huhu... lagu hindustan... sedehnyer... mungkin korang pk.. ek eleh pe hal nad ni pasang music nie.. adess.. sebab masa tu nad n house mate ngan nengok citer hindustan nie.. pastu... nak di jadikan cerita si fifi ni kol nad... uhu!!~  aik.. bile nengok tepon berdering.. berderau je rasa darah nie.. bior betul fifi nie..adess... mcm pelik jerp.. nad pun apa lagi jawap lah kol dia.. ermmm. dia kata dia nak jumpe nad.. ades.. nad pun suh lah dia datang umah tido sini..  

sementara tunggu tu.. sempat lah nad chit chat2 kat fb n BCR tu.. hehe.. sambil usha2 filem industan.. layan lagu sedeh. hehe...

okey berbalik pada tajuk.. Kisah fifi dan ijal?? sapa tuh??erkk..ades.. korang tak  tahu ea? ke tak ingat?? ades.. mcm ni lah... apa kata korang luangkan kejap baca entry ni.. mana tau.. korang leh ingat nak bagi komen.. hehe.. baca n komen sekali tau.. :D ---->  kisah fifi & ijal - part 1

okey.. nad tak sangka malam ni nad dapat sambungan seme ni..ades.. tak tahu lah tindakan nad ni dapat wat dia okey ke tak.. 

nad nengok je wajah dia yang sedang tido sebelah nad ni.. penuh rasa kesihan nad pada dia.. sambil tido pun dgr lagi esakan tangis dia.. huhu!~ mula2 nad tak sampai ati nak post entry ni.. tp nad tak tahu nak wat apa pada fifi nie.. dia mcm dah hilang arah... so nad perlukan nasihat korang lagi.. help me k.. :(



tak leh!!~ nad tak leh taip.. air matamengalir.. /me usap2 rambut dia.. kesihannya.. . /me lap air mata sendiri.. siannya dia.. pas ni dia nak jadi apa??  she's alone.. erm.. 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

aku terhenti kejap dari nak post entry ni sebab tak da kekuatann... aku pun selimutkan dia.. n terus ke meja make up.. aku pun sambung taip balik entry ni...

seperti yang dikatakan tadi.. si fifi pun tibalah ke rumahku.. aduhai.. mula2 dia okey.. dia bawak makanan.. nyummyy.. dia bawah kat kami... Pizza hut.. yeay!!~ syok2.. tp :( aduhaii aku terhappy plak kjap.. adess..


p/s  : pic cari kat google sebab takda kamera nak snap pizza hehe

sedap plak bau pizza nie.. ermm.. kami pun makan2 sambil nengok CD industan tadi. pastu si fifi mula  bersuara..kata rindukan ijal..pergh!~ terkejut aku..

erm... aku ni duk pk2 mcm na lah nak kata yang ijal tuh dah kawen.. aduhaii...

aku pun suh dia p disconnect aku nyer lappy.. kebetulan aku mang bukak blog aku.. 

dalam ati aku harap2 dia berminat nengok blog aku n usha2..  semoga jawapan tu dia sendiri yang nampak.. tak lah susah2 aku nak ngatur ayat..

dia pun p kat lappy aku,, pastu dia kata wah nad blog ko cntik.. aku pun tanya lah dia..aah ni blog aku.. ko nak godek2 dulu buat lah..nak fb ke apa ke.. hehe.. dia pun setuju.. dia bukak blog aku...

tibe2.. nadea............................. haa!~ aku terdengar ada org jerit panggil nama aku.. aku pun pergi..tibe2 dia nangis n peluk aku..aku terkejut gak..walau dalam ati tahu dia pasti akan terjumpa semua nie..

aku bawak dia masuk bilik n ceritakan segalanya... aku nampak di a mcm sesak nafas jerp.. mungkin sebab kerisauan kot... aku pun cerita kan segalanya..

si fifi terdiam.. sambil menitiskan air mata.. pegh!~ tabah giler fifi ni.. aku pun kasi dia air masak sebab nampak dia mcm semput gitu...terkejut kot.. 

aku pun kasi dia air untuk minum.. dia dah jadi lemah longlai dah.. sedang elok aku kat dapur aku dengar gelas pecah.. huhu!!~ aku pun n dak housemate aku pun berlari ke ruang tamu.. nengok dia dah terbaring kat ruang tamu.. emmm.... pengsan ke? kami pun p lah kat dia..aleh2 nengok dia sedar..cume terbaring..mungkin sebab sedih kaki dia tak mampu nak nangis lagi..aku pun duk sblah dia..dia peluk aku mak aihh.. kuat sangat..entahlah... dia nangis esak2 sambil kata kenapa!~ kenapa!~ dan kenapa!!~ aku peluk dia kuat2.. aku pun nyesal gak sebab p kasi dia nengok..dah lah ayat aku lam entry lepas agak kurang okey.. aku plak p isi  nama betul.. mesti dia segan ngan aku n kawan2..aduhai.. apa aku kene buat nei..

aku jadi blurr n macam2 aku pk kan.. aku pun pangil ila kawan aku..suh papah dia masuk bilik aku.. dia pun duduk taknak baring katanya..  dia nak kol ijal tp aku tak kasi.. takut ijal marah nnt.. huhu!~ :(

dia takda lah plak citer apa2 just nangis..pastu dia kata nyesal.. okey,,dia nyesall tp apa kah yang akan berlaku pada dia.. isk isk ~~ aku tk patut persoalkan semua ni..then?? apa yg patut aku lakukan?/ aduhai..suh dia bersabar?? yng lepas2? abis tu semua yg berlaku kat dia???

pada aku dia kene kahwini ijal walau apa pun caranya.. itu je yang akan buat fifi tenang.. fifi mcm nak bercerita ngan aku something tp... tak dpat.. mungkin sebab dia tak leh bersuara lagi kot..mestilah dah lah banyak yang nak dpk.. isk isk isk..sian plak kawan aku ni.. aku pun suh dia tido.. n dia tido.. 

-
-
.... aku sambung menulis entry tp tak smepat abis..adess..ngantuk.....

esok2 aku bangun nengok dia dah takda.. pergh!~ syes cuak aku..aku kol tak dapat. seme tak dapat.. last2 aku terpaksa tanya ijal.. rupanya dia p jumpe ijal.. ijal kata dia akan setelkan ngan fifi.. aku tak sangka ijal tak marah aku..mungkin dia tak tahu atau sebaliknya aku pun tak tahu..atau mungkin dia malu ngan aku ker? sapa tahu kan..ermm...

aku tak tahu apa berlaku seterusnya.. perkembangan pasal fifi n ijal setakat ini dulu...

kepada semua pembaca.. meh lah kita doakan agar mereka peroleh satu keputusan yang akan menyelamatkan maruah semua pihak..


p/s  : cerita ni agak tak teratur.. di tulis sikit2 n bersambung.. kalau rasa pelik nnt komen lah ea.. 2 ari amik masa..



You Might Also Like

9 comments

  1. persoalannya, adakah si laki tu nak ambik fifi sbg isteri kedua dia? mcm susah je.

    apapepon, teruskan update yek nadea.

    harap fifi tu kuat. sbb JT ada kenal pompuan jenis camni yg ambil jalan kerat pergelangan tangan dia utk atasi masalah. harap fifi tu tak camtu.

    ReplyDelete
  2. ya Allah, mintak jauh lah perkara yg disebutkan JT tu..

    harap fifi dekatkanlah diri kepada Allah semula.. biarpun semua orang taknak terima kita, yg paling penting Allah nak terima kita. lelaki macam tu tak sesuai utk fifi.. ditinggalkan selepas dapat apa yg dia mahu.. mungkin kalau dia sanggup kawen dgn fifi, mende lagi teruk dia boleh buat. fifi sanggup ke hadapi semua tu? kembali kepada Allah.. tetapkan hati utk berubah.. itu yg patut fifi buat.. berdoa semoga Allah temukan fifi dgn lelaki yg lebih baik..

    walaupun kita penah tersalah langkah, tak bermakna kita perlu tersalah langkah lagi.. andai kita dah sedar yg kita tersalah, cepat2 lah kembali ke pangkal jalan sebelum semuanya terlambat...

    ReplyDelete
  3. CInta itu buta. hurm..

    http://misssabrinaa.blogspot.com/2011/07/facebook-baik-ke-tak-baik.html

    ReplyDelete
  4. moon pernah kenal lelaki cam ni..bukan sorang dua tapi ramai but syukur ada yang mengambil langkah untuk bertanggungjawab...

    but dalam kes fifi ni,, rasanya dak ijal tu xkan amik fifi as his wife.. 100% yakin...sebab dari cara nad ceritakan ni,, dak ijal tu bukan jenis orang yg bertanggungjawab...benda tu akan terjadi rasanya jika diorang ditangkap ketika bersama...hurm,,,

    Apapun,, untuk fifi,, kuatkan semangat... jangan mudah terpedaya dengan pujukan lelaki hidung belang cam ijal tu...

    Dekatkan diri ngan ALLAH...

    ReplyDelete
  5. hope fifi tabah and dpt selesaikan masalahnya.. serta taubat lah atas perbuatan yg dah d lakukan ..
    moral of de story, jgn mudah pcaya dgn pujuk rayu lelaki even muka alim sekalipun ^^

    ReplyDelete
  6. harap kawan nad si fifi tu tabah. mungkin ney semua dugaa. allah nak uji dia. jgn sampai dia buat bukan2 > amin.

    ReplyDelete
  7. apa-apa pun yang berlaku.. sudah ketentuannya. kena banyak bersabar. hidup mesti diteruskan. mana tahu fifi dan ijal dah takde jodoh. mungkin jodoh fifi dengan orang yang lebih baik dari ijal, kita pun tak tahu.

    kak mia dah lalui benda ni. 2 kali tunang tak jadi kawin. tunang ke 3 baru jadi kahwin. 3 orang yang berlainan dalam tempoh 10 tahun. menangis dah jadi teman pada masa tu.

    apa-apa kita yang merancang, tuhan yang menentukan.

    ReplyDelete