kenapa ni? tak syg abg ker??


wakak!!~ hehe..assalam.mak aih..garang plak aku ari ni.. hehe.. nak wat mcm na.. emo sikit malam nie.. ehehe!!~ 

kalau korang ada jenguk blog aku kan..korang adalah terpandang satu entry yang dah lama aku pacak kat situ.. ala..pasal aku bgtahu blog aku dalam poses penyelenggaraan.. hehe..sebenarnya aku tak tahu nak selenggara apa.. aku edit2.. tekan itu ini..aleh2 aku nengok tang tu jugak. haha!!~ sebab aku ni bukan lah reti sangat bab2 nie.. hehe..

tp mcm biasa..masih tak siap lagi. tak  tahu lah bile siap blog aku nie.. masih tak lengkap lagi rasanya..
 okey aku tutup pasal blog aku..edit mengedit ni.. malam ni aku nak citer n kongsi sikit ngan korang pasal satu mende ni.. grr... aku pun tak tahu mcm na nak karang..

apa yang terlintas lam kpala otak ni aku taip je..kalau salah faham ke apa ke.. atau silap ke.. korang betulkan lah ea..maklumlah..aku tulis blog ni sambil mnitiskan air mata.. huhu!!~

okey lah.kalau korang nak tahu pasal pe..korang klik je seterusnyer kat bawahnie.. korang baca n komen2 lah sikitnyer..adakah mende ni biasa atau sebaliknya.. makasehh ea :)
korang nengok aku nyer tajuk... "kenapa ni?? tak syg abg ker?? grr!!~ wth tanya soalan mcm tu...sambil tangan tu merayap meraba!!~ taik ko lah mcm tuh.. huuh!!~ :(

terngiang2 dalam kepala otak aku ni ayat2 tuh!!~ bila aku dgr citer ni..aku teringat kisah masa kat kolej dulu...ermm..mana satu aku nak citer ni ea. hehe..kisah malam tadi atau kolej.. hehe.!!~ adess. nad ni sempat lagi gelak.. ggrr..sorry2!!~ serius k.. nengok muke ni..seyes ngak??



sbnrnya.. tadi.aku kuar p makan.. pastu aku ternampak kawan aku menangis di suatu ujung kedai.. erkk.. lebih kurang lah... eh dalam ati aku..tu mcm kawan aku.. asal nangis plak.. tu bisikan ati aku lah. so dengan segera aku ke tempatnya.. ya allah!!~ aku terkejut nengok muke dia .. bengkak sebab menangis.. aku pun apa lagi..cuak lah beb.. grr.. asal plak minah nie..e ku pun ngan selamba..pluk dia..sebab dia pluk aku dulu.. aku tanya lah.. asal ni dee? dia ckp aku... aku..aku.. pastu dia nangis.. erkk.adess.. nangis plak.. kuat plak tuh...

orng2 sebelah seme nengok tak berkelip... emrm.. aku pun pujuk2.. lama gak..dekat 15 minit baru dia tenang!!~ eh ko ingat 15 minit cepat ker? lama der.. pening gak aku kalau lagi lama!!~

pas aku puas mmujuk akhirnya dia mengalah..di ceritakan segalanya!!~ aku pun apa lagi?? APA!!!~ KO LAYANLAH??? shiitt!!~ tu lah yang aku kuar dari mulut dia!!~ grrr!!~
arghh!!~ terngiang2 ayat aku!!~ dia kata bf dia kata... tak syg dia ker?? cinta ke apa ker? sambil tangan merayap dan akhirnya!!~ fuh!!~ bangang betul lah!!~ ermm!!` agak2 lah..  aku pun tak tahu nak ckp apa..aku dgr punya dgr..aku jadi terkilan sebab.. 3 tahun dia menjauhi..kenapa skrg leh jadi mcm ni..erm!!~ aku nak salahkan sepihak pun tak leh.. tp tulah!!~  huhuhuh!!~ segalanya dah terlambat..aku tak mampu nak wat per sebab aku tak tahu!!` nak nasihat suh sabar je lah..ntah!!` ntah!!` ntah!!~  cume bila jadi mcm ni..aku hanya mampu share tangisan ngan dia.. maafkan aku dee.. aku boleh jadi pendengar yang baik..insyaallah..tp sesungguhnya aku tak tahu nak bantu ko dari segi mcm na..maaf...

aku pun balik umah!!~ tinge ni mcm terngiang2 jerp.. rasa mcm nak jerp p bakoo seme lelaki.. eh eh!!~ apa ke hel nyer plak nak bakar seme laki.. hehe!~ poyo gak aku nie.. ntah lah!!~ rasa geram pun ada gak.. mulalah aku tringat kisah fifi yang blaja kat kolej sama ngan aku n laki tuh..

si fifi ni plak degil.. tp tulah!!~ermm.. kalau korang leh  bayangkan..si fifi ni chubby tau.. pastu agak gelap sikit kulitnya.. tp dia baik..baik sangat.. kebaikkan dia buat dia nampak cantikk... dia budak syariah..erm... nak dijadikan cerita.. dia bercinta dengan sorang collegemate kami lah.. sama baya.. jurusan je lain.. si ijal.. si ijal ni..mak aih.. glemer bukan main.. encemm.. huhu!~.. hehe!!~ aku pun tringin gak berkenalan ngan dia.. tp syukurr!!~ aku terbebas.. haha!!~ 

aku n si fifi ni sama kelas..sama bilik.. so seme pasal fifi aku tau.. pasal ijal lagilah aku tau sebab bf aku sama dom ngan dia.. hehe!! :D

seme satu kolej tahu meke bercinta berdua!~ tp..aku konfius.. mcm na meke kapel..meke tak penah kuar..setahu aku lah... tak tahu lah blakang aku...pernah gak aku ajak meke kuar.. tp si fifi ni taknak..ades.. bf aku kata ijal ada gf lain..tp ntah lah,, dia beria kata syg si fifi ni..lelaki kan..aku tak tahu nak ckp pe..

1 day.. aku pelik nengok perubahan si fifi ni.aku pun tanya lah..fifi ko ni makin nampak mcm taks ihat jerp..pucat je muke..nampak chubby lah apa lah..perot buncit.. then dia cakp dia busung!!~ busung?? whats dat?? oh i dont know about busung,,, ni aku tak ckp lah..konon2 dalam ati aku tertanya2 mcm tuh..

aku tak tau mcm na nak terangkan pasal busung..korang cari sendiri lah ea. dia kata dia busung..der..pelik giler..agak2 lah... 

nak dijadikan cerita..satu ari dia terjatuh dalam tandas..pastud ia jerit panggil aku..aku masuk lah!~ ya allah!~ darah!` banyak gile!~ dia keguguran.. tu jerit kawan aku lah..aku tak tahu masa tuh.. hehe!~ mcm na kawan aku tau aku pun tak tahu.. aku ni takleh nengok darah.. mulalah rasa mcm nak pengsan..so... aku tak tahu apa yang berlaku lepas tuh sebab aku kene jauhi dia.. uwaa!~ tak tahan leh pitam..mujuk kawan2 lain ada..

aku pun ke hospital dia kene tahan lama gak.. si ijal langsung tak melawat dia.. taik tul.. masa kat sana..aku pun tanya lah..mula2 taknak..tp aku nak bz body sikit.. hee!~ sebab aku asik dgr dari mulut org.. ko tahu lah mulut org.. teruk bebenor..so aku pun nak lah dgr dari mulut dia.. erm.. dia pun bercerita lah... ermmm...................................................... aku hanya mampu mengeluh!!` kenapa ijal sanggup buat dia mcm tuh!!~ semua nya sebab ayat yang lebih kurang sama.. tak syg abg ker?? apa masalahnya??? kalau tak syg abg??? kalau syg abg?? ha???? aduhaiii!~ ada lagi ke manusia mcm nie.. 

aku tak mampu nak salahkan si fifi ni sebab dia nampak naif sangat...dia kene buang kolej.. si ijal selamat lagi..tanpa malu si ijal teruskan blaja kat kolej tuh.. ermm!~ geram plak.. so dipendekkan cerita.. aku lost contact ngan fifi.. 

satu ari bf aku ckp dia n ijal nak turun kuantan.. so aku pun ikutlah kuar.. terjumpalah si fifi.. dia kerja kat restoran.. ermm.. restoran xclusive tau.. hihi... tak yah sebut nama..sebab dia kerja lagi kat situ..nnt ada plak korang p.. :P

aku pelik nengok si ijal n fifi tu mcm dah biasa jumpe..padahal setahu kami dia org dah lama lost contact... kebetulan waktu tuh si fifi half day so leh aku borak2 ngan dia.. duk borak2..emm!!~ setianya minah ni.. tp setia dalam maksiat.. ades.s. pening aku.. nak klasifik kan..

rupa2nya si ijal tuh datang sokmo kuantan tu melunaskan nafsunya kat si fifi nie..ades.. teruk betul.. dah2..tutup pasal ni.. cume aku tringat kata2 si fifi..dia selalu pesan kat ijal..suh kawini dia..sebab dia takda sapa2.. family dah buang dia.. seme dah buang dia.. dia selalu ckp.. sy buruk..sy huduh..sy takda sapa2..saya ada awak jerp.. jangan khianati sy.. dan macam2.. huhu!~ aku pun mengalir air mata nengok..

si ijal kasi harapan gile2 kot kat si fifi ni.... tapi sampai ari ni..dah nak dekat baper tahun dah.. ampeh!!~ takda ikatan langsung..aku tak tahu apa nak jadi kat si fifi nie... dan satu rahsia besar yang fifi tak leh tahu..adalah.. si ijal dah berkahwiinnn....................  uwaa!~ sian kan..tragis tak? emm... kenapalah nasib dia  malang.. sebab apa aku tak salahkan si fifi.. sebab ijal tu jahat..elok2 si fifi jual mahal.. bertudung labuh.. tak pandang lelaki.. dia kaco.dia ngorat.. dia buat perempuan yang tak pernah bercinta rasa mcm na bercinta..tp cinta yang dia kasi cinta najis.. hiish!~ org lain kapel gak tp takdalah mcm tuh.. bile org tuh dah bercinta dia buat plak mcm ni.. ermm!!~ ntah lahh!!` no komen...

nengok aku ni..aku pun pernah bercinta.. 5 tahun beb aku kenal dia.. tp.. alhamdullilah..aku takdalah nak buat mende2 tak berfaedah.. tp tu lah.. kalau dah takda jodoh kan.. kalau ditakdirkan dia bukan untuk kita..maka bukan lah.. aku ngan bf tak lama... ermm :( 

tp aku bangga kenal dia..org yang pernah hargai aku.. walau skrg dah putus ngan dia.. mungkin aku silapnya yang terjadi perpisahan ini.. 

ada nasihat untuk aku???? ea lah aku memerlukan nasihat dari korang untuk menasihati dee n fifi :)

You Might Also Like

21 comments

  1. fuhh..si fifi tu memang terlalu naif, sampaikan jadi bahan puaskan nafsu pun dia tak prasan. ataupun dia tau, cuma sbb "Cinta" dia rela serahkan segalanya..sangat sedih..tapi apakan daya, kita tak mampu buat apa. laki mmg pantang nampak peluang, mesti nak sebat. oleh tu pompuan semua, selagi belum. jgn sesekali percayakan lebih 60% kepada lelaki. nak serahkan segalanya tunggu lepas kawen..

    ReplyDelete
  2. lelaki yang baik tak kan sentuh perempuan yang di cintai sebelum kahwen . .
    mudah2an dee gn fifie dapat diselamatkan dari gejala cm nie ag .

    semoga sy dan semua kaum hawa la terhindar dari lelaki2 buaya macam tu! aminn

    ReplyDelete
  3. eee...jahat nye ijal tu..!!!
    1 ari sure dia dapat balasan nye n hope fifie sedar yg dia tu dipergunakan je slama ni...

    ReplyDelete
  4. aku baru baca la jt.. erk?? xda sape2 g gtau fifi y ijal dah kawen ke?? dem lelaki... sial la

    ReplyDelete
  5. aku pegi page sapik copy ni

    -Orang yang mengandung dan mengusung bebannya selama 9bulan itu, ibunya..
    -Orang yang pertaruhkan nyawa untuk melahirkannya itu, ibunya..
    -Orang yang mengasuhnya dari kecil hingga besar itu, ibunya..
    -Orang yang menjaga makan dan minum dia itu, ibunya..
    -Orang yang menitiskan airmata tentang kesusahannya tu ibunya..
    -Orang yang gembira dengan kebahgiannya itu ibunya..
    -Orang yang mendidiknya itu adalah ibunya..
    -Orang yang sanggup bekorban apasaja untuknya itu adalah ibunya..

    ReplyDelete
  6. huh!!` thanks for the comment.. nad harap meke berdua sedar..tp kalau sedar mcm na??? apa meke leh wat.. sbnrnya semenya dah terlambat.. too late.. uwaa!~ takutt sangat nak bayangkan...

    ReplyDelete
  7. bg tau je kt fifi tu laki tu dah kawen . bg bukti sekali .

    tkkan nak bia terus laki tu bt cm tu kat dye -.-" .melampau .

    mybe pas bgtau tu dye tk lgi layan laki tu dan bertobat .spe na tahu ?

    ReplyDelete
  8. aah.. tak terpk plk.. betul jugak..tp.. jangan sampai ijal tahu kan.. takut dia marah n bunuh nad nnt.. hehe..tp kalau dia tau okey gak..bior dia sedar.. org lain dah tahu..biar meke maluu sikit.. grr.. so.. kebenaran ijal dah berkahwin harus dibongkar...

    ReplyDelete
  9. cntk la blog y ,, pink ,, i looooike ! lau tgn mryap tggl kn tros lah !!

    ReplyDelete
  10. usah jadi lemah tak tentu arah atas dasar cinta yang belum tentu berkekalan sampai bila2...


    x dinafikan ada lelaki yg sebegitu...

    tetapi kamu juga seharusnya lebih tahu siapa yg lebih baik utk kamu sepanjang hayat kamu...

    ReplyDelete
  11. hnay mampu membaca dan ambik iktibar je... :(

    ReplyDelete
  12. mampu menangis dalam hati je baca entry ni.. lelaki waras yg mampu berfikir xkan buat mcm ni kalo dia sedar dia ada adik beradik perempuan..dan mungkin suatu hari nanti dia bakal ada anak perempuan..?? mana tau kan.. kuasa Allah, andai kata terkena balasan..tak kesian ke apa yg akan jadi pada orang sekeliling dia?

    orang perempuan kena kuat skit..xkesahla syg ke x..kalo dia tanya xsayang abg ke? cakap je tak! kalo boleh blah terus..sebab apa yg dia buat tu dah terbukti yg dia mmg xsyg korang..sori komen agak kasar sebab ini cara dia..

    (moga Allah melindungi kaum muslimat.. amin)

    ReplyDelete
  13. http://thesyafiqmokhtar.blogspot.com/2011/04/tips-untuk-mengelak-jadi-mangsa-rogol.html

    ReplyDelete
  14. Fuh, kesian gile kat Fifi.. itu la org kata, hati kena kuat, jangan culture shock. Org yg first time bercinta mmg akan mudah lupa diri.

    Kita kena la kenal dulu siapa orang yang nak kita ambik sbg psgn.. Kalau tak ok, reject jer.

    Kat Dee kesian jugak. Dia perlu tinggalkan jantan mcm tu.

    Jati diri kena kuat. Agama no 1.

    Ingatlah, kita datang mcm kain putih, nak balik nnt biarlah kain tetap warna putih. Apa kita nak jawab bila Tuhan tanya kita nanti?

    Semoga Dee dan Fifi sedar dan dapat berubah..

    ReplyDelete
  15. uhuhu!!~ adess.. maseh yg bagi komen :(

    ReplyDelete
  16. ya Allah.. kesiannye fifi.. menangis ss bace entri ni.. T_T


    Tapi nad nak baca satu cerita tak? kisah ni kisah benar. adalah seorang perempuan ni.. dia lebih kurang macam fifi jugak.. dia dari sekolah agama.. kalau keluar, pakai sopan.. hinggalah pada suatu hari dia mula berkenalan dgn seorang lelaki ni.. mulanya mereka cuma berkawan, lama2 lelaki tu ajak berkapel.. mula ajak berjumpa.. bila dah selalu jumpa tu, mulalah bawak ke bilik.. sehinggalah mereka pernah buat mende tu.. tapi nasib baik perempuan tu tak mengandung.. selama beberapa tahun mereka jalani hubungan macam tu.. si perempuan terasa begitu dirinya kotor sekali dan rasa macam takde sapa yang akan terima dia.. akibatnya setiap kali dia berdating, dirinya akan menjadi pemuas nafsu kekasihnya sendiri..


    Tapi, syukurlah Allah tunjukkan dia jalan.. Allah buka hati dia untuk berubah.. Allah kuatkan hati dia utk tinggalkan lelaki tu walaupon lelaki tu tak abis2 berjanji akan kawen dgn dia.. Dan akhirnya, perempuan tadi berubah menjadi dirinya yang asal.. kembali mendekatkan dirinya kepada Allah.. sebab dia tau, jika semua orang dalam dunia ni memulaukan dia, dia tau Allah tetap ada utknya dan Allah sedia memaafkan dia jika dia bertaubat..


    so kesimpulan dari cerita ni.. fifi kalau awak baca ni, percayalah bertaubat adalah jalan terbaik. cuba fikirkan mana lagi teruk antara orang yg dia tau mende tu berdosa tapi dia tetap lakukan sebab dia rasa Allah takkan ampunkan dia dengan orang yg tau mende tu berdosa dan dia kembali bertaubat kepada Allah..


    renung2kan dan ss harap cerita tadi dapat membuka hati kita yg tak semua yg nampak menutup aurat tubaik tapi orang yg baik dia akan menjaga auratnya.. ^___^

    ReplyDelete
  17. ciannye fifi, jaatnye ijal...knape die bt macam tu??tak baik sgt..jgn sampai stu hari nanti, ALLAH balas balik kt family ijal tu..
    org kte hukum karma...

    ReplyDelete
  18. me betul2 x suka ngan lelaki2 yang suka manipulate fikiran kaum hawa ni...isk!!

    ReplyDelete