5 Undang Undang Pelik 2013

Morning,

Tahun 2012 baru saja berlalu, namun semalam dikhabarkan bermulanya satu undang undang yang aneh dan pastinya sedikit sebanyak menghancurkan impian anda. Berikut adalah 5 daripada undang undang pelik dunia bagi tahun 2013 yang boleh saya kongsikan bersama anda.

Lets Study up and check out of 5 of the strangest new laws of 2013 below :

1. Di Wellington, Kansas, undang-undang baru menghadkan setiap isi rumah tidak lebih daripada empat ekor kucing. Nak lebih?? Too bad!




2. Concord, Massachusetts mengambil lonjakan besar terhadap alam sekitar dan diharamkan penggunaan botol plastik hari ini.


3. Di Illinois, agak dukacita kepada penggemar motosikal kerana 'wheelies' motosikal diharamkan, bermula hari ini. (1/1/13)


4. Tak merasa makan sup sirip yu lepas ni bagi penduduk Illinois, kerana mulai tahun baru 2013, diharamkan  penjualan dan perdagangan sirip yu. So selamat lah hammerhead dan Putih Besar.


5. Di North Carolina, mencuri minyak masak tidak digunakan bernilai lebih daripada $ 1000 kini adalah feloni. Untuk pengetahuan feloni adalah satu jenayah serius di negara-negara common law.


Banyak lagi undang undang pelik yang telah diwujudkan di negara negara luar menjelang tahun 2013. Mungkin ada sebab munasabah kenapa undang2 ini diwujudkan.. betul tak? Komen anda?

Follow me @MiszNadea



You Might Also Like

1 comments

  1. salam sukses gan, bagi2 motivasi .,
    Hidup akan menjadi indah jika kita bisa bermanfaat untuk orang lain.
    ditunggu kunjungan baliknya gan .,.

    ReplyDelete