wah!!~ lama tak updatee


4 ari berada kg umah mama..mang sesuatu yang memboringkan..tp bersama mama n family tak boring lah..cume time nak on9..tak dapat..tu yg boring gile..aduhaii!!~ 4 ari kat sana bayangkan lah.. line maxis 0 ... baik enset..broadband semuanya no network!!~ huh!!~ panasss giler.. y masalahnye..kalau line celcom n dg ada plak...siap leh 3 g lagi tuh!!!~ asal maxis nie teruk sgt?? ari 2 kat sana kol lah maxis centre.. kol punyer kol sampai nak nek angin jugak..ea lah dah lah kol gune line celcom..pastu dia suh plak tunggu lelama!~ ada dekat 15 kali kol..baru lah dapat selesai.. nek lah coverage sikit.. adalah line dari takda.. maksudnya kat sini..kawasan tuh bukannya tak dpt..tp dia tak check ke dia nyer system.. tahu lah kan..on9 gune line gprs nie..ermm!!~ stkt nak fesbuk je tu bleh la.. kalau nak buke blog2 korang yang hebat2 tuh jangan harap lah kan..siap2 leh disconnect terus.. tp takpalah..asalkan dpt gak buke walaupun lembab gile..


kat sana..huhu!!~ so mengerikan..sebab kawasan baru kan.. berdebar jugak duk sana..kg plak tuh.. my mom nie pelik..katanya dah tue nak duduk kat kg.. mang lah sebelum nie kami takda kg.. asal time raye.. bandar nie lah tempat kami berkumpul..pas raya umah org..petang duk kat shoping mall...kat bandar nie..tahulah..org seme balik kg jadi ari pertama kedua tuh jangan haraplah tetamu nak datang.. tu lah yg wat my mom nak duk kat kg tuh..tp aku nie takut..uwaa!!~ tak suke sunyi2 nie.. takut momok...hehe..paperpun takut2 punya pasal tido kene awal lah..hehe..kene tido before my mom tido..sebab takut takleh tido..bilik ada..lengkap my mom buatkan..tp nak jugak tido sebelah dia.. ayah ada kat umah nenek kat kuantan..jadi ada lah peluang tido sebelah mama...heheh!!~ :D

kat umah tuh leh lah belajar cara nak buat batas..hehehe..wah..nadea menanam..hehehe...mcm tak percaya..seronok ada..cume... taklah seronok sangat..ekekke :D

sebab mama kerja..jadi aku lah kene masak..hehe..masak??kenapa?? tak pecaya? ello...ni nadea k... bab memasak.. mang terer..hehe..perasan.... so..duk kat umah sana leh lah memasak mcm2... bangun awall..masak..makan..kemas umah..tengok tv..menanam..wat asignment sikit..sebab leh lah kusyuk sikit kan..tenang takda gangguan..tp takleh lama..kul 9 dah takut..kuar bilik..tutup lappy tido sebelah mama sambil letak al quran kat ujung kepala..takutt...uwa!~ bunyi cengkerik n macam2 mang betul2 menganggu.... jadi 4 ari kat sana...mcm ni lah yang aku wat... selain borak2 ngan mama..tp tak lama lah sebab mama kerja.. ngan adik2 je lahh...
sempat lah aku tangkap2 gambar..hehe..bosan kan... ari ahad..aduhai..sapa nak amik aku nie balik kuantan...sepatutnya abah..tp dia takleh amik..bf?? uwaa!!~ tada bf... kene minta tolong kawan nie..ha~!!!~ mujur ari ni hari perkahwinan sepupu aku..fikri..sepupu ker?? dua pupu kot... hehe... dia kawen ngan kawan sebilik aku masa study kat kipsas dulu..hehehe!!~semoga kalian bahagia..tp sedeh tak dpt p perkahwinan meke...masa ayu n dayah balik dari perkahwinan meke..boleh lah pujuk ayu n dayah amik aku..alhamdullilah..heheh..sudi jugak meke amik aku..kikihkih!!~ hepppyy!! dapat balik kuantan..kemasssss!!~ dan!!!~ kul 3 lebih meke sampai!!~ dayah anta lah ayu balik kat kedai dia..bestnyer nengok bisnes ayu wat butik pengantin...uwaa!!~ seronokk..nengok baju2 pengantin rasa mcm nak kawen..tp...tak tahu dapat kawen bile..bf pun takda.. :(

pas anta ayu n lepak2 kat kedai dia baru dayah anta aku balik..sampai kat umah..tukar2 baju..kemas2,,, n aku bukak lah lappy kejap...adess.... post lah mende alah nie...hehe..sesaja nak citer kat korang yang sudi baca nie..kadang2 aku terpk tujuan apa aku buat blog??? as a diary??? maybe lah kot.. so kalau ada blogger2 yang tak suka kaedah aku ber blog nie.. maaf lah ea..hehehe!!~nad tak seterer korang nak wat infomation2 n something else macam korang... k lah..mata pun nak berpinar nie..sbnrnya aku nie keracunan makanan agaknya..masa kat umah mama..ari sabtu dah muntah2 n c****-b**** hehehe.. malu plak nak tulis... perut sakittt..kepala seme sakit,.. so malam nie rasa mcm nak rehat jerp..esok kerja.. k lah...salam sayang semua..thanks sudi baca :D

You Might Also Like

1 comments

  1. salam..nice blog..kg tu kat ner jer..?? blaja kan kuantan yer..?? kt ner..??

    wat paper pun blh kat blog ni..diari ker..information ker ap ker..kiter nyer blog kan..hahaa..

    ReplyDelete