Wednesday

kesedihan tiada penghujung!!~

malam ini..aku masih lagi dalam keadaan sedey!!~ kenapa nie!!~ ya allah!!~ kenapa aku didatangi pelbagai masalah? knp ya allah?? begitu besar dugaan yang dikau berikan!!~ sesungguhya diri ini tahu!!~ betapa ramai lagi insan yang susah dalam dunia ini!!!~ tp kenapa lah aku lemah dalam masalh yang tak seberapa ini!!~ kenapa aku tak kuat?? kenapa nadea?? kenapa mudah sangat kau ujani dengan air mata!!~ kenapa nadea?? aku sendiri cube menahan diri ini!!~ tahan linangan air mata!!~ tapi aku gagal!!~ setiap kali aku cube ketawa!!~ pastu aku akan menangis.. setiap kali aku senyum!~ aku pasti akan berlinangan air mata.. nadea?? kenapa nadea??? kenapa kau jadi mcm nie!!~ knp kau runsingkan idup ko sampai mcm nie!!~ knp nadea??
itulah persoalan yang selalu aku luahkan!!~ sehinggakan aku tak tahu mana nak cari jawapannya lagi :( aku sedeh!!~ aku kecewa!!~
nadea!!~ tabahlah nadea.. jangan musnahkan diri kau kerana insan yang takpernah hargai ko!!~ aku mencuba!!~ tp aku tak mampu!!~ aku leh gembira!!` aku leh ketawa!!~ tp!!~ sampai bile!!~ semakin kerap aku ketawa!!~ semakin keraplah aku menangis!!~ sampai bile?? sampai biler??

ko janji!!~ akan bahagiakan aku!!~ tapi kenapa kau berubah?? kenapa?? kenapa kau tak pernah nak fahami aku!!~ ya!!~ itu diri kau!!~ aku nak kan kau so aku kene terima kau.. tp aku?? pernah kau cube fahami aku??bila ckp tiada apa2..smile..sedeh!!~ semuanya!!~ marah :( dan lain2.. tahu kah setiap senyuman..setiap kemarahan..setiap perubahan kamu.. menyedihkan ati ini!!~ :(

aku cube buang jauh2 perasaan.. tp gagal.. sampai bile!!~ sampai bile aku nak kene pendam perasaan ini.. aku meluahkan dsini bukan kerana ingin merendahkan maruah diri..tp ingin memberitahu kalian dimana ada insan bodoh yang bernama nadea..yang mana membiarkan dirinya derita disebabkan mende2 ni.. nadea!!~ sedarlah !!~ kau kejam nadea!~ kau meletakkan sesuatu ditempat yang salah!!~ bukan aku tak mau gembira!!~ orang nampak nadea gembira.. ke sana ke sini..tp ati aku??

aku mohon pada dikau!!~ kalau berat ati ni nak terima aku lagi.. ckp!~ jangan gantungkan aku tanpa bertali :( jangan buat mcm tuh!!~ :( jangan uji cinta aku!!` aku gembira bila aku dapat minat yang baru.. blogwalking.. hehe!!~ tapi rupanya aku masih bersedih.. kerana aku tak macam mereka :( mereka semua bahagia.. dengan cinta mereka.. dengan kehidupan mereka.. makin jauh aku melangkah untuk blogwalking.. makin banyak aku tertangis :( setiap cerita..keluhan..luahan mereka.. memberikan linangan air mata bagi aku..

aku bukan insan yang kemarukkan cinta..aku tak mati tanpa cinta..insyaallah.. aku masih boleh hidup... tp jangan mainkan cinta aku!!` jangan uji cinta aku!!~ jangan sentuh hati aku!!` jangan nak test2 cinta aku!!~ kenapa sentuh ati aku..kalau hanya nak mengintai?!~ kenapa?!!~

nadea!!~ pandanglah kedepan..jangalah ditoleh apa yang dibelakangmu!~ tp aku gagal!!~ aku tak mampu!!~ semakin ku melangkah kedepan!!~ semakin kerap ku menoleh!!` mana kah dia?? manakah dia insan yang aku sayang!!~ kenapa dia tak datang pada aku!!~ kenapa??

ya allah!!~ dimanakah dia :(

aku ternanti2 insan yang dekat tp sbnrnya jauh dari ati... ari ni.. aku pk aku ngan dikau akan mndapat peluang kedua untuk bersama!!~ tp... mungkin kau dah tak memerlukan aku!!~ jangan tanya pada diri ini!!!~ kenapa??? kerana itu yang patut aku tanyakan pada kau!!` kenapa tidak mcm dulu!!` besar sangat ker kesilapan aku?? besar kah???

aku merayu!! aku rela kau jerit sekuat ati.. kau maki diri ni.. kau kata kau benci!!! dari kau buat aku mcm nie :( buat 1000 persoalan dalam diri ini...

jangan menangis nadea!!~ hentikan air mata tuh!!` hentikannya!!~ hadapi semua ni dengan senyuman :( sinarmu pasti akan bersinar.. ini hanyalah cobaan tuhan... setiap ari aku memujuk diri ini.. tabahkan ati ku demi atiku!!~

adakah aku akan menjadi seperti kak norbai??? yang sanggup setia sehingga skrg berusia 43tahun!!???setia pada lelaki yang tak pernah meghargainya.. yang berkejaya!!` berilmu!!~ tp tidak memperolehi cinta!!~ setia?? mcm tuh?? sedangkan si lelaki tuh..sudah berumah tangga!!~~ :(

atau jadi seperti kak ru?? yang dah 33 tahun???sering di tipu..dipermainkan?? dihancurkan atinya?? yang skrg dah tutup pintu hatinya pada insan yang bernama lelaki?

setia??? ini ke yang akan aku dapat kalau aku setia??!!

nadea!!~ kenapalah ko bodoh sangat nadea!!~ kenapa nadea!!~

ko ingat kan!~" s " tinggalkan ko kenapa??? 5 tahun dengan dia..selepas ko sakit n dia bawak ko ke hospital..dia terus berubah!!~ ya!!` ko takda penyakit berbahaya!! ya!!~ tapi sapa nak jaga orang sakit!!~ dia tak ingin nak jaga ko..nak sayangi kau.. sebab tuh dia tinggal ko!~ :(

tp bile di pk balik.. kenapa lah aku selalu sakit.. pitam..sakit dalam perot mcm nak putus urat perot :( knp ea?? doktor kata takda apa2..erm!!~ kalau tibe2 aku mati mcm na ??? kalau aku da penyakit betul2 mcm na??? isk!!~ apa yang aku merepek ni!@@! nadea!!~ kawal pemikiran ko nadea!!~ aku terima apa saja yang berlaku!!~ aku terima!!~ ya allah!!`...

aku pernah sayang seseorang tuh.. haha!!~ dia kini dah bahagia!@ dengan insan lain.. aku gembira!@ aku bahagia@@!! bagi pihak dier!~ aku komen pic dia ngan gf dier!!~ aku tak mnangis!! sebab aku gembira!!~aku tak menangis pun!!~ betul!!~ betul aku tak menangis!! tp air mata nie yang mengalir sendiri!!~ :(

dia bahagia!!~ dan aku sungguh gembira!!~ :(

nadea.. jangan terlalu cepat letak kepercayaan pada org nadea!! nadea!! kenapalah ko degil sangat!!~jangan setia tak berpasal !!~

sekarang nie.. lupakan pada dua2 penyangak!!~ sengal!!~ penjaha!!` pembelot!!~ pengucar kacir!!` pemusnah!!~ segala jenis pe aku kasi kat ko!!!!!!!!!!!!!~ huhu!!~

ko skrg ada dia,, tp!!~ betul ker dia sayang aku!!~ tak kan!!~ ni lah insan yang aku rasa mcm digantungnya aku tanpa tali :( kata sayang tp tak telus :( mungkin dia pk aku tipu dia.. aku tak syangkan dia.. dia pk aku hanya anggap dia teman untuk aku lepaskan kesedihan!` mungkin dia pk aku gunakan dia untuk menceritakan masalah aku!!~ kenapa pk mcm tuh?? kenapa?? kenapa tak pernah faham apa yang tersirat lam ati nie!!` kenapa? ya!!` kau mengaku!!~ aku mengenali kau tanpa diduga!!~ aku menceritakan segalanya suka duka pada kau..aku bersyukur kau hadir dikala aku dalam kesedihan!~ kau pengubat jiwa aku!!~ tp aku sumpah!~ tak berniat pun nak gunkan kau!!~ bukan aku tak cube nak memahami ati kau!~cume bagi pihak aku!!` aku mohon tolong lah fahami diri ini!~ insan yang lemah!!~ kau janji nak buat aku bahagia kan.. kau janji nak buat aku tersenyum... kenapa tidak???

kalau kau tak boleh menerima diri ini lagi..ckp lah.. jangan minta aku menerima diri kau yang aku rasa lain dari mula yang aku kenal!!~ sedih tau tak!!~ bile baca mesej2 kau..aku buka peluang untuk mulakan semula.. tp aku rasa mcm kau tak sambut peluang tuh bersama2 aku!!` :(
mungkin luahan ni tak dapat dirasai kesedihannya..kerana yang rasa itu aku.. yang sakit itu aku.. aku mungkin ada apa aja..aku mungkin ada ramai yang suka.. tp aku suka kamu!!~ hanya kamu!!~

dan aku berjanji dengan diri sendiri!!~ kalau aku kecewa lagi!!~ ....
aku akan..............